کشف گنجینه هنری روم باستان در دانمارک

سینا پرس : به تازگی یک مجسمه تاریخی که دارای ویژگی های ساختاری هنر روم باستان است ، در کشور دانمارک کشف شده است . بر اساس گزارش Science Nordic این مجسمه که از جنس برنز ساخته شده است در جزیره فلستر Falster در کشور دانمارک و توسط یک دستگاه فلزیاب کشف شده است . پژوهشگران در بررسی های اولیه خود احتمال می دهند که این مجسمه رومی به سیلنوس Silenus الهه جنگل ها در اساطیر یونان باستان و روم تعلق داشته باشد که معمولا به همراه دیونیسوس خداری زراعت و میگساری تصویر می شود . این مجسمه در حال حاضر به موزه ملی دانمارک منتقل شده و متخصصان این موزه در حال بررسی و پژوهش بر روی آن هستند .

این مجسمه که دارای جزئیات دقیق و ظریفی است ، تصویر یک مرد نسبتا مسن ، دارای ریش انبوه و سری بدون مو و طاس را مجسم می کند که لبی ضخیم و بینی پهن دارد . معمولا در روم باستان ، این مجسمه در لبه میز ناهارخوری رسمی  یا  lectus tricliniaris نصب می شد . در بسیاری از موارد مجسمه های این الهه باستانی روم به همراه مجسمه و یا تصویر سر یک قاطر به نمایش گذاشته می شده است ، زیرا معمولا سیلنوس Silenus  یا الهه جنگل ها در حالت مستی و از خود بیخود شدگی ترسیم می شده که قادر به سر پا ایستادن نیست و توسط شخص دیگری ( الهه شراب ) حمل شده یا اینکه سر خود را بر روی قاطر خود گذاشته و به راهش ادامه می دهد .

پژوهشگران احتمال می دهند این مجسمه به همراه یکی از میزهای غذاخوری رسمی روم به دانمارک منتقل شده باشد و همچنین ممکن است حضور این این مجسمه در این کشور حاصل فعالیت های بازرگانی بوده و همچنین تئوری ها و فرضیات مختلف دیگری از قبیل غنیمت جنگی ، هدیه و پیکشی بودن این مجسمه نیز مطرح است که پاسخ دهی دقیق به آن نیاز مند انجام پژوهش های بیشتر است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا