تسلا دعوت‌نامه‌ی مراسم رونمایی خودروی مدل 3 را ارسال کرد

این اولین خودروی تولیدی شرکت تسلا گیگافکتوری (Tesla Gigafactory) خواهد بود که به صورت تولید انبوه وارد بازار می‌شود. گیگافکتوری بخشی متعلق به شرکت بزرگ تسلا است که در صحرای نوادا تاسیس شده و به تولیدات صنعتی اختصاص دارد.

خودروهای قبلی این شرکت به تعداد محدودی تولید می‌شدند. پیش از این، تسلا خودروهای گران‌قیمتی را تولید و تنها چند ده هزار از آن‌ها را وارد بازار می‌کرد. این تعداد در مقایسه با میلیون‌ها خودرویی که هرساله توسط سایر شرکت‌ها وارد بازارهای جهانی می‌شود، رقم قابل توجهی نیست و بسیار کم تلقی می‌شود.

ایلان ماسک (Elon Musk) مدیر ارشد تسلا، گفت که هنوز مطمئن نیست تا چه حد از خودروی مدل 3 و ویژگی‌های آن را در این مراسم به مخاطبان نشان خواهد داد.

خودروهای مدل قبلی تولید شرکت تسلا به نام‌های مدل S و X بالغ بر ۱۰۰ هزار دلار قیمت داشتند. اما مدل 3، بدون در نظر گرفتن تغییر نرخ مالیات، ۳۵ هزار دلار اعلام شده است. مدل 3 تسلا احتمالا در زمستان سال آینده به صورت انبوه تولید خواهد شد.

بخش هاوتورن در کالیفرنیا در نزدیکی ساختمان اصلی اسپیس ایکس (SpaceX) قرار دارد. شرکت اسپیس ایکس یک شرکت فضایی و جزو مجموعه‌ای است که تحت نظارت و مدیریت ایلان ماسک اداره می‌شود. شرکت اسپیس ایکس به تحقیق در مورد سفرها، تکنولوژی و دستاوردهای فضایی می‌پردازد.

منبع:دیجی کالا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا