آغاز کنفرانس بین المللی ارتباطات علمی ایران و هند

کنفرانس بین المللی  ارتباطات علمی ایران و هند ، چالش ها و فرصت ها با عنوان کامل Indo Iranian scientific relation and co-operation , opportunities and Challenges  از امروز  5 مارس برابر با 14 اسفند در دانشگاه میسور در کشور هندوستان آغاز به کار کرده و در این کنفرانس پژوهشگران و محققان دو کشور به بررسی فرصت ها و ظرفیت های توسعه روابط علمی دو کشور پرداخته و موانع پیش رو را بررسی کردند .

این کنفرانس به همت انجمن اسلامی دانشجویان شهر میسور – دوره سی ام  و با همکاری و پشتیبانی بخش بین المللی دانشگاه میسور ، کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر حیدر آباد هندوستان و رایزنی علمی جمهوری اسلامی ایران در شبه قاره هند برگزار شد .

میهمانان ویژه مراسم افتتاحیه این کنفرانس پروفسور رانگاپا Rangappa  ریاست دانشگاه دولتی میسور که دانشگاه مادر در ایالت جنوبی کارناتاکا محسوب شده و یکی از دانشگاه های معتبر و اصلی کشور هندوستان است ، پرفسور گریشنا گوادا Krishna Gowada   مدیر بخش بین المللی دانشگاه میسور ، آقای علی پاریاد کنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد و دکتر علی اعظم خسروی رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در شبه قاره هند بودند . در ابتدا  ، پاریاد کنسول جمهوری اسلامی ایران  ضمن تاکید بر پیشرفت های علمی ایران در حوزه های مختلف در سال های پس از انقلاب ، به اهمیت توسعه روابط ایران و هند در حوزه های مختلف اشاره کرده و ضمن بر شمردن دستاوردهای علمی و فنی دو کشور در حوزه های مختلفی از جمله انرژی اتمی و دانش فضانوردی ؛ خواستار همکاری های بیشتر نهاد های ذی ربط دو کشور شد .

در ادامه دکتر خسروی رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در شبه قاره هند نیز ضمن تاکید بر حضور پر تعداد دانشجویان ایرانی در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکترا در کشور هند از آمادگی ایران برای تبادل استاد و دانشجو خبر داده و خواستار توسعه هر چه بیشتر روابط علمی دو کشور شد .

پروفسور رانگاپا ، ریاست دانشگاه میسور و معاون فرماندار ایالت کارناتاکا نیز ضمن تمجید از حضور پر رنگ دانشجویان ایرانی در عرصه های علمی در کشور هندوستان ، از آمادگی دانشگاه میسور برای توسعه روابط علمی و انجام پروژه های مشترک تحقیقاتی با موسسات علمی و دانشگاه های ایران  خبر داد .

در این کنفرانس پژوهشگران دو کشور به بررسی جنبه های مختلف ظرفیت علمی دو کشور و راهکارهای بالا بردن همکاری های این حوزه را بررسی کردند . 

جهت مشاهده گزارش تصویری این کنفرانس اینجا را ببینید . 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا