دید و بازدید دیجیتالی

دیدوبازدید اقوام و دوستان، یکی از سنت‌های پسندیده در نوروز است. ایرانیان از دیرباز در روزهای نخست سال نو به دیدن بزرگ‌ترها و خویشان میرفته‌اند.بااین‌وجود، شاید شما هم ازجمله افرادی باشید که اقوام و دوستانی در شهرها و کشورهای دیگر داشته باشید و در این شرایط امکان دیدار حضوری با آن‌ها وجود نداشته باشد. اینجاست که فناوری دیجیتالی می‌تواند سودمند باشد.

پیامکی ویژه بفرستید

هرسال با فرارسیدن تعطیلات نوروز، بازار پیامک‌های تبریک هم داغ می‌شود. شاید شما هم ازجمله افرادی باشید که متنی حاوی پیام تبریک برای دوستان و اقوام خود پیامک می‌کنید. باوجوداینکه این کار می‌تواند به مخاطب نشان دهد شما به فکر او بوده‌اید، شاید بهتر باشد که پیام ارسالی از سوی شما حاوی نام مخاطب هم باشد تا به این صورت احساس ویژه بودن و اهمیت داشتن به مخاطب دست دهد. با این‌که فرستادن پیامک انبوه کاری ساده‌تر است، اما درهرصورت تغییر نام در هر پیامک و ارسال به مخاطب موردنظر به‌خوبی می‌تواند احساس خوبی را که نسبت به او دارید، نشان دهد.

ملاقات تصویری؛ ساده و رایگان!

تا همین اواخر، تماس تلفنی با دوستان و آشنایان خارج از کشور، تنها راه تماس فوری، تبریک و گفت‌وگو با آن‌ها بود؛ اما اکنون به لطف انواع نرم‌افزارهای پیام‌رسان تصویری، امکان مشاهده چهره مخاطب و انتقال بهتر و البته کم‌هزینه‌تر پیام مهیا شده است. انواع نرم‌افزارهای ارتباطی نظیر اسکایپ یا ایمو ازجمله ابزارهایی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای ارتباط تصویری با مخاطب استفاده کنیم.

جای شما خالی!

یکی از شیوه‌های ابراز ادب در ایران، این است که هنگام توصیف یک تجربه دلنشین و لذت‌بخش برای خانواده و دوستان از عبارت «جای شما خالی» استفاده می‌کنیم تا به‌این‌ترتیب علاقه خود را به آن‌ها را نشان دهیم.

اما در دنیای مجازی هم این کار امکان‌پذیر است! اینستاگرام که امروزه یکی از محبوب‌ترین ابزارهای ارتباطی و به اشتراک‌گذاری تصویر در ایران و جهان است، این امکان را فراهم می‌کند تا با استفاده از امکان «منشن» (mention)، پیامی اختصاصی را در زیر عکس‌هایمان درج کنیم. پس اگر تصاویری از تجربه‌های خوب خود از نوروز را در این شبکه به اشتراک می‌گذاریم، بد نیست یک «جای شما خالی دیجیتالی» هم در ادامه داشته باشیم!

 

مترجم: صالح سپهری فر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا