راهکارهایی برای کاهش آلرژی در کودکان

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نوزادان 4 تا 11 ماهه که غذاهایی مانند حریره بادام زمینی و سایر مواد غذایی از این نوع مصرف می‌کنند براساس نظرات محققان در سنین حدود 5 سال حدود 80 درصد از میزان حساسیت به بادام زمینی در این کودکان کاهش می‌یابد در مقایسه با افرادی که از خوردن این نوع غذاهای حساسیت‌زا اجتناب کرده‌اند.
 
دکتر Richard Wasserman متخصص آلرژی در کودکان از این مطالعه شگفت زده شد و می‌گوید ما استفاده از یافته‌ها را به سرعت شروع خواهیم کرد این اولین مطالعه نیست اما بهترین مطالعه است.
 
براساس مطالعه‌ی منتشر شده در مجله Allergy and clinical immunology درصد کودکان دارای حساسیت به بادام زمینی از 0.4 درصد در سال 1997 به 1.4درصد در سال 2010 رسیده است.
 
متخصصین کودکان به خانواده‌ها هشدار می‌دهند که به نوزادان نباید فقط خود بادام زمینی را داد چون باعث خطر تشنج می‌شود اما از کره بادام زمینی یا غذاهایی دیگر به این شکل استفاده شود.
 
دکتر John Bird می‌گوید یافته‌های این مطالعه شگفت انگیز است اما تحقیقات دیگر نیاز به فراهم کردن مراقبت‌ ویژه‌ای برای بیماران دارد.
 
وی همچنین افزود: این مهم است که والدین بدانند دادن بادام به نوزادان تازه متولد شده ضمانتی نیست که حساسیت به بادام زمینی را از بین می‌برد این روش فقط علائم را کاهش می‌دهد.
 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا