با خوردن صبحانه حافظه خود را تقویت کنید

 این تحقیقات توسط گروه پژوهشی شرکت دوکسا که تولید کننده محصولاتی نظیر پاستا و شیرینی است ، انجام شده و عادت خوردن صبحانه در جامعه ایتالیا ، شعار تبلیغاتی این کمپین است .

نان معمولی ، نان تست ، کلوچه ها و غلات حاوی قند هایی هستند که شاخص گلیسمی پایینی داشته و باعث افزایش سطح انرژی صبحگاهی در افراد می شود .

دکتر لوکا پیرتا ، متخصص تغذیه از دانشگاه ساپینزا شهر روم در همین خصوص گفت که استفاده از غلات و قند به بهبود سرعت عملکرد در مغز کمک کرده و صبحانه مدیترانه ای را که معمولا حاوی خوراکی های شیرین است برای صبحانه توصیه می کند .

در همین رابطه ، دکتر دانیلو گاسپارینی ، استاد دانشگاه پادوا در حوزه تاریخچه مواد غذایی اظهار داشت که همواره خوردن یک کلوچه  شیرین به همراه کاپوچینو به فرد کمک میکند که روز بهتری را آغاز کرده و اتفاقات گذشته را برای داشتن روزی بهتر به فراموشی بسپارد . وی در ادامه اضافه کرد که نان معمولی ، نان تست ، کلوچه ها و غلات حاوی قند هایی هستند که شاخص گلیسمی پایینی داشته و باعث افزایش سطح انرژی صبحگاهی در افراد می شود .

دکتر گاسپارینی در پایان خاطر نشان کرد که کافئین موجود در چای به حفظ غلظت خون کمک کرده و این در حالی است که کافئین موجود در قهوه سطح سرو تونین را افزایش میدهد و باعث تحریک حافظه میشود و کارشناسان تغذیه ؛ مصرف هر یک از این دو نوشیدنی را در وعده صبحگاهی توصیه می کنند.

منبع : Ansa

ترجمه : فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا