معاون بنیاد ملی نخبگان: انتظار از علم و فناوری، بهبود رفاه عمومی است

به گزارش ایرنا، غلامعلی منتظر روز چهارشنبه در نشستی با معاونان پژوهشی و آموزشی دانشگاه های خوزستان در سرسرای اجتماعات ریاست دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد:داشتن آب سالم، هوای پاک و زندگی آسوده از جمله مواردی است که در زمره انتظارات ما در حوزه علم و فناوری قرار می گیرد.

وی با اشاره به مقوله اقتصاد و به ویژه اقتصاد مقاومتی افزود: یکی از مبانی اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است.

منتظر با اشاره به اینکه دانشگاه باید مهمترین مکان برای توسعه منابع انسانی کشور باشد ادامه داد: هرگونه اتفاقی در سازمان ها یا ادارات، نتیجه فعالیت آموزش عالی است.

معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: تاثیر موارد دیگری هم در این زمینه ممکن است اما نقش آموزش عالی بسیار جدی تر است.

وی افزود: اگر می خواهیم راهی برای آینده باز کنیم باید از آموزش عالی آغاز شود.

منتظر، به وضعیت تولید مقاله در کشور اشاره کرد و گفت: هر استادی بطور متوسط دو تا دو و نیم مقاله در سال تولید می کند، که باید تلاش بیشتری در این زمینه انجام شود.

معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه سه هزار و 600 مرکز آموزش عالی در کشور فعال است اضافه کرد: ما باید به دنبال ترویج فضای تقاضا باشیم چون دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی درون خود هستند و به بیرون خود کار چندانی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد نخبگان استانی در 30 استان کشور فعال است و تا یکی دو ماه آینده در آذربایجان غربی نیز راه اندازی می شود. 

منتظر ادامه داد: بنیاد های نخبگان استانی می توانند نگاه آینده نگرانه به استان ها داشته باشند.

در این نشست، جمعی از حاضران به ارایه پیشنهادات و نظریات خود در این زمینه پرداختند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا