جهانگیری: نجات و حفظ دریاچه ارومیه برای دولت جزو اولویت های اصلی است

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با تاکید براینکه همه باید نجات دریاچه ارومیه را وجهه همت خود قرار دهند، اظهار کرد: دستگاهها و بخشهای مرتبط با دریاچه ارومیه، همه توان و منابع خود را برای این کار پراهمیت به کار گیرند.

معاون اول رییس جمهوری همچنین با قدردانی از ستاد احیای دریاچه ارومیه و همه دستگاههای مرتبط با این موضوع گفت: حساسیت دست اندرکاران ستاد، قابل تحسین است و امیدوارم با جدیتی که در این دوستان وجود دارد، شاهد اقدامات موثر در جهت نجات دریاچه ارومیه باشیم.

در این جلسه که وزرای نیرو و جهاد کشاورزی، استانداران آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان نیز حضور داشتند، دبیر کارگروه و مجری طرح نجات دریاچه ارومیه، گزارشی از آخرین وضعیت این دریاچه و اهم اقدامات اجرایی صورت گرفته ارایه کرد.

در این گزارش رها سازی آب از سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه، لایروبی رودخانه های منتهی به دریاچه، طرح انتقال آب از برخی سدها به دریاچه و شناسایی و تثبیت کانونهای تولید ریزگرد از جمله اقدامات صورت گرفته برای احیای دریاچه ارومیه ذکر و چالشهای پیش رو و اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرحهای اولویت دار برای نجات دریاچه ارومیه بیان شد.

در این نشست همچنین گزارشی از پیش بینی وضعیت احتمالی دریاچه در سال آتی، روند تغییرات تراز دریاچه در سالهای اخیر، اهم اقدامات کارگروه ملی در یکسال گذشته و آخرین وضعیت اعتبارات مصوب احیای این دریاچه به تفکیک پروژه های اولویت دار ارائه شد.

در ادامه این جلسه، پس از معرفی طرحهای اولویت دار برای نجات دریاچه ارومیه و بحث و بررسی درخصوص اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرحها، مقرر شد طی روزهای آینده هماهنگی های لازم برای تامین اعتبارات مورد نیاز صورت گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا