فوران آتش فشان Villarrica در شیلی

بر اساس گزارش های منابع خبری آتش فشان Villarrica واقع در جنوب کشور شیلی از روز سه شنبه فعالیت های خود را آغاز کرده و این فعالیت ها در روز گذشته به میزان زیادی افزایش یافته و منجر به فوران مقادیر زیادی از خاکستر و دود از دهانه این قله به سمت آسمان شده است . این موضوع سبب اعلام شرایط اضطراری در این منطقه شده و هزاران نفر از اهالی شهر ها و روستاهای مجاور این آتش فشان از منازل خود تخلیه شده و به اماکن امن منتقل شده اند .

بر این اساس به گفته رودریگو پنایلیلو Rodrigo Peñailillo وزیر کشور شیلی ،  عملیات تخلیه ساکنین شهر های پوکون Pucon ، ویلاریکا Villarrica و پانگوی پولی Panguipulli آغاز شده است .

وزیر کشور شیلی  همچنین روز گذشته اعلام کرد : " تا کنون چهار هزار نفر از اهالی مناطق مجاور این قله آتش فشانی از منطقه خطر دور شده و چهل و پنج نفر از ساکنین منطقه ای که توسط رانش زمین در محاطره قرار گرفته بودند با استفاده از پل های کوچک سیمی ساخته شده ، از منطقه خطر نجت داده شند . "

فعال شدن این آتش فشان در کشور شیلی سبب مسدود شدن تعدادی از مسیرهای ارتباطی و جاده های اصلی این کشور شده است .

در همین زمینه سازمان زمین شناسی و معادن کشور شیلی Sernageomin اعلام کرد : کارشناسان ما پیش بینی کرده اند که  این آتش فشان چندان مخرب نخواهد بود و به صورت دوره ای و متناوب به فعالیت خود طی روزهای آینده ادامه خواهد داد . آخرین گزارش های دریافتی حاکی از فوران  مواد مذاب و بازالت از دهانه این آتش فشان به خارج بوده و در حال حاضر مواد مذاب از دهانه این قله به سمت اطراف جاری شده اند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا