دعوت عمومی برای هک پنتاگون

امروزه حملات امنیتی با اهداف سیاسی به شدت رو به رسد هستند و به همین دلیل نیز بسیاری از سازمان های بزرگ و امنیتی به دنبال یافتن راهکارهایی برای محک زدن همه جانبه سیستم های خود هستند. در این راه حتی دعوت هایی از هکرهای کلاه سفید و کلاه خاکستری نیز انجام می شود تا در صورت شناسایی حفره های امنیتی یک سازمان، پاداش نقدی به آنها پرداخت شود.

مقامات رسمی هنوز هم قوانین مربوط به این رقابت را به اتمام نرسانده اند. علاوه بر این آنها هنوز مطمئن نیستند که آیا جایزه ای نقدی برای افراد موفق در این رقابت در نظر بگیرند یا خیر. با این حال اگر همه چیز خوب پیش برود این رقابت می تواند موجب بهبودی سیستم امنیتی وزارت دفاع و ارتش آمریکا شود.

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا به تازگی ساختار امنیتی شبکه های خود را مورد بررسی و آزمایش قرار داده است. این سازمان بر اساس نتایج آزمایش های انجام شده بر این باور است که امنیت شبکه های یاد شده در عصری که حمله کنندگان سایبری یک واقعیت مسلم و غیر قابل انکار هستند به حد کافی بالا نیست.

به این ترتیب این سازمان مشهور و مهم در این باره به رقابتی آزمایشی به نام "پنتاگون را هک کن" روی آورده است و در آن به صورت رسمی از تمامی شهروندان دعوت به عمل آمده است که اگر می توانند وب سایت عمومی وزارت دفاع امریکا را هک کنند. با این حال هنوز درباره پروژه یاد شده اطلاعات زیادی انتشار نکرده است و به احتمال زیاد شروع آن در ماه آوریل سال میلادی جاری خواهد بود.

مقامات رسمی هنوز هم قوانین مربوط به این رقابت را به اتمام نرسانده اند. علاوه بر این آنها هنوز مطمئن نیستند که آیا جایزه ای نقدی برای افراد موفق در این رقابت در نظر بگیرند یا خیر. با این حال اگر همه چیز خوب پیش برود این رقابت می تواند موجب بهبودی سیستم امنیتی وزارت دفاع و ارتش آمریکا شده و از دسترسی افراد نادرست به اطلاعات شخصی این سازمان ها جلوگیری کند.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا