20 درصد تنوع گونه های جانوری کشور متعلق به استان قزوین است

سیدمحمد مجابی عصر چهارشنبه در نخستین همایش بین المللی محیط زیست و حیات وحش ایران که در سالن اجتماعات تالار شهر قزوین برگزار شد، افزود: قزوین به عنوان شهری که در خیلی از مسایل پیشگام، پیشرو و توسعه گرایانه عمل می کند، برگزاری این همایش نیز از اقدام های ارزشمند مسوولان آنست. 
وی ادامه داد: در بسیاری از نشست های مهم سیاستگذاری مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام هرگاه بحث توسعه شهری به میان می آید قزوین را به عنوان الگو مطرح معرفی می کنند. 
وی با بیان اینکه امروز که شهر قزوین به حوزه محیط طبیعی نیز ورود پیدا کرده بسیار خوشحالیم، تاکید کرد: یکی از مهمترین میثاق هایی که در جهان وجود دارد بحث محیط زیست بوده که چندی پیش نشستی با حضور 195 کشور جهان در پاریس برگزار شد که از این تعداد 135 کشور در سطح سران شرکت داشته و به بحث تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین پرداختند. 
معاون توسعه مدیریت،حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در کشور ما تنوع زیستی گوناگونی وجود دارد، یادآور شد: خوشبختانه با وجود هشت هزار گونه گیاهی در کشور امروز شاهد 20 درصد این گونه های منحصر به فرد در منطقه قزوین هستیم. 
به گفته وی، ما باید توجه جدی برای حمایت از این گونه ها به عمل بیاوریم تا سال 94 را سال مهمی در حوزه زیست محیطی خود تلقی کنیم. 
مجابی تاکید کرد: سال 94 سالی است که سیاست های کلی نظام توسط مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست ابلاغ شده و در این رابطه نیز از معدود کشورهایی هستیم که این حوزه را در قانون اساسی خود آورده ایم. 
وی خاطر نشان کرد: این موضوع توسط اصل 110 قانون اساسی که اعمال، ابلاغ و نظارت بر سیاست ها که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده قابل اجرا است و در آستانه برنامه ششم نیز باید شاهد آن باشیم که قوانین مربوط به این حوزه بتواند تسریع پیدا کند. 
به گزارش ایرنا، وی یاد آور شد: در گذشته بحث محیط زیست یک نقش تزیینی بود و به آن اهمیتی داده نمی شد اما امروز شاهدیم که این موضوع مورد توجه جدی قرار گرفته و در لایه های مختلف جامعه نیز جایگاه خود را پیدا کرده است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا