یاهو ۲۰ ساله شد

این کمپانی در دهه‌ی ۱۹۹۰ به عنوان دایرکتوری وب شناخته می‌شد. رفته رفته سرویس‌های بسیاری به یاهو اضافه شد و طی این دو دهه یاهو شرایط مختلفی را تجربه کرد. زمانی این کمپانی درآمد سرشاری به دست می‌آورد و بخش زیادی از آن نیز سود خالص بود اما با بزرگ شدن گوگل، رفته رفته یاهو کوچک‌تر می‌شد و از محبوبیت سرویس‌های آن کاسته می‌شد. یاهو برای مقابله با گوگل حتی با مایکروسافت قرار داد بست تا نتایج جستجو را از Bing نمایش دهد. البته با روی کار آمدن مریسا میر شرایط تغییر کرد و یاهو در میسر پیشرفت قرار گرفت اما این کمپانی هنوز نتوانسته فروغ گذشته را بدست آورد.

مریسا میر که خود یکی از مدیران سابق گوگل بوده، اقدامات مثبت بسیاری انجام داده و سرمایه‌گذاران این کمپانی نیز از تصمیم‌های وی خوشحال هستند.

یاهو توسط جری یانگ و دیوید فیلو در ژانویه سال ۱۹۹۴ آغاز به کار کرد و در ۱ مارس ۱۹۹۵، بین مردم با نام «یاهو» شناخته شد. در تاریخ ۱۳ ژانویه ۲۰۰۹ کارول بارتز که مدیر اجرائی سابق دریافت رمز عبور بود به عنوان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره‌ی یاهو شروع به کار کرد. در روز ۶ سپتامبر ۲۰۱۱، کارول بارتز برکنار شد و تیم مورس به عنوان مدیرعامل موقت شرکت برگزیده شد. در ۴ ژانویه ۲۰۱۲، اسکات تامپسون، رئیس سابق پی پال، مدیرعامل یاهو شد. در ۱۳ می ۲۰۱۲، اسکات تامپسون برکنار شد و راس لوینسون به عنوان مدیرعامل، موقتا جایگزین وی شد کمی بعد هیئت مدیره‌ی یاهو، مریسا میر یکی از مدیران ارشد گوگل را به عنوان مدیرعامل یاهو جذب کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا