رسپبری پای3 مجهز به وای فای و بلوتوث

 بنیاد رستپری پای این خبر را در چهارمین سال تولید این نوع رایانه اعلام کرد. 
یکی از کاربردهای اصلی رستپری پای 3 در آموزش و پرورش است و قیمت ارزان و مجهز بودن آن به وای فای، این امکان را فراهم کرده است که در مدارس برای اتصال به اینترنت مورد استفاده قرار گیرد. 
مجهز نمودن رسپبری پای به بلوتوث نیز برای علاقمندان و محققانی اهمیت دارد که از نسل قبلی این رایانه برای گردآوری داده ها از حسگرهای مختلف در اطراف آزمایشگاه ها و منازل خود استفاده می کردند و حال می توانند بدون اتصال مستقیم به آن حسگرها از طریق سیم، داده ها را دریافت کنند. 
این دستگاه از یک تخته مدار، یک سیستم واحد روی یک تراشه و پورت هایی برای ارتباط صفحه نمایش و لوازم جانبی همراه با نرم افزار برای سهولت کاربران ساخته شده است.
در تازه ترین نسخه این دستگاه، پردازنده به طور چشمگیری ارتقاء یافته است به طوری که 50 درصد سریعتر از رسپبری پای 2 و 10 برابر سریعتر از نسخه اولیه است. 
براساس این گزارش، رسپبری پای 3 با پردازشگر چهار هسته ای 64 بیتی Cortex-A53 با 1.2 گیگا هرتز سرعت پردازش کار می کند ویژگی وایرلس بودن آن، این امکان فراهم می کند که بتواند محور کنترلی اینترنت اشیاء شود. 
به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی ورج، اینترنت اشیا به سازوکاری اطلاق می شود که در آن دستگاه های مختلف همچون سیستم های گرم کننده و امنیتی به اینترنت متصل می شوند و به کاربران اجازه کنترل از راه دور آنها را می دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا