کنگره مشترک انجمن های علمی مرتبط با بیماری های قلب و عروق آغاز شد

چهارمین کنگره مشترک انجمن های علمی مرتبط با بیماری های قلب و عروق همزمان با بیست و یکمین کنگره سالانه انجمن قلب و عروق ایران با حضور بیش از سه هزار نفر از متخصصان و اساتید برجسته داخلی و خارجی عصر امروز (12اسفندماه) در بیمارستان شهید رجایی آغاز به کار کرد.

 دکتر سیدسعید حسینی دبیر اجرایی چهارمین کنگره مشترک انجمن های علمی مرتبط با بیماری های قلب و عروق در این کنگره اظهار کرد: 40 مهمان خارجی از کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، آلمان، اتریش، ایتالیا، فرانسه، سوئیس، دانمارک و همچنین کشورهای همسایه از جمله پاکستان، ترکیه، عراق، عربستان، کویت، امارات به همراه تعدادی از اساتید برجسته ایرانی در این رویداد بزرگ علمی در حوزه قلب و عروق شرکت کرده اند.
وی ادامه داد: در این کنگره موضوعاتی همچون قلب و عروق، بیهوشی قلب، اکوکاردیوگرافی، اینترونشن و آنژیوگرافی، الکتروفیزیولوژی قلب، بیماری های مادرزادی قلب، نارسایی و پیوند قلب، تعویض دریچه قلب، پرستاری قلب، فیزیوتراپی قلب، پرفیوژن، علوم دارویی و قلب، تصویربرداری های نوین قلب و عروق، پزشکی هسته ای و اخلاق پزشکی مورد بررسی قرار می گیرد.
حسینی گفت: بیش از هزار و 500 برنامه علمی پژوهشی در قالب سخنرانی، میزگرد، پرسش و پاسخ، نمایش فیلم و همچنین پوستر در این کنگره ارائه می شود.
وی با اشاره به اینکه هشت انجمن، همایش سالانه خود را همزمان با بیست و یکمین کنگره انجمن قلب و عروق ایران برگزار می کنند، اظهار کرد: دهمین کنگره انجمن جراحان قلب ایران، نهمین کنگره انجمن بیهوشی قلب ایران، هشتمین کنگره انجمن اکوکاردیوگرافی ایران، چهارمین کنگره انجمن پرستاری قلب ایران، هشتمین کنگره انجمن پرفیوژنست های ایران، هشتمین کنگره انجمن فیزیوتراپی قلب ایران و چهارمین کنگره انجمن داروسازی ایران از امروز تا 14 اسفند ماه به صورت همزمان برگزار می شود.
دبیر اجرایی چهارمین کنگره مشترک انجمن های علمی مرتبط با بیماری های قلب و عروق کشور گفت: برگزاری چندین همایش قلب و عروق در کنار هم باعث ارتقای دانش رشته های مرتبط با قلب و عروق می شود و می تواند سطح علمی پژوهشگران و متخصصان ایرانی را افزایش دهد.
به گفته وی، برگزاری نمایشگاه جانبی دارو و تجهیزات پزشکی مرتبط با قلب نیز از دیگر برنامه های این کنگره است.
به گزارش ایرنا، حسینی یادآور شد: 400 سخنران داخلی و خارجی در هشت سالن به ارائه سخنرانی و طرح مطالب و موضوعات علمی پزشکی خواهند پرداخت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا