رویکرد توسعه‌ای و دانش بنیان در بیست و هشتمین جشنواره خوارزمی

به گزارش مهر، عبدالرضا صمیمی امروز در این جشنواره عنوان کرد: در این دوره از جشنواره طرح هایی به دبیرخانه وارد شدند که پس از ارزیابی در ۱۶ گروه تخصصی، ۱۷ طرح برگزیده انتخاب شد.وی با اشاره به اینکه ۷ طرح از این طرح های برگزیده در سطح بین المللی هستند، افزود: بیست و هشتمین جشنواره خوارزمی با رویکرد کاربردی توسعه ای برگزار شده که توجه به اقتصاد دانش بنیان نیز از اهداف جشنواره بوده است.

صمیمی با اشاره به اینکه در بیست و هشتمین دوره از جشنواره ۴۷ کشور مشارکت داشته اند و ۲۴۳ طرح را به دبیرخانه ارسال کردند، افزود: این جشنواره می تواند بستر مناسبی برای همکاری های بین المللی باشد.

وی افزود: همچنین در این جشنواره ۴۷ درصد طرح های بین المللی از آسیا، ۴۲ درصد طرح های بین المللی از اروپا، ۵ درصد طرح های بین المللی از آمریکا، ۴ درصد از اقیانوسیه و ۲ درصد مربوط به آفریقا بوده است که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته اند.

سازمان های بین المللی که با این دوره از جشنواره همکاری کرده اند، شامل کمیسیون علوم و فناوری، اتحادیه مرکز همکاری حاشیه اقیانوس هند، سازمان همکاری اکو، گروه بین المللی توسعه پایدار، ECI، سازمان همکاری های اقتصادی، کامست، مرکز انتقال آسیا و اقیانوسیه و … بودند.

به گفته وی، یکی دیگر از اهداف این جشنواره مشارکت دانشمندان در سراسر جهان است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا