اعمال جراحی قلب ایران همتراز کشورهای پیشرفته است

پروفسور 'بروت گرشاک' (borut geršak) روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در تبریز افزود: کیفیت اتاق های جراحی ایران در سطح بسیار خوبی است و همه موارد لازم رعایت می شود.
وی ادامه داد: اعمال جراحی قلب در ایران با استفاده از تکنیک های روز جهانی انجام می شود.
پروفسور گرشاک در زمینه عمل جراحی تعویض دریچه آئورت بدون بخیه که در بیمارستان شهید مدنی تبریز صورت گرفت، گفت: این عمل جراحی برای بیماران با سنین بالا و کسانی که ریسک جراحی در آنها بالاست استفاده می شود و هیچ گونه بخیه در آن زده نمی شود. 
عمل جراحی تعویض دریچه آئورت بدون بخیه برای نخستین بار در شمالغرب کشور با حضور پرفسور 'بروت گرشاک' توسط دکتر رضایت پرویزی و تیم اتاق عمل بیمارستان شهید مدنی تبریز انجام شد.
این عمل جراحی بیش از این در تهران، اصفهان و قم انجام شده و شانزدهمین عمل جراحی از این دست در سطح کشور در شهر تبریز صورت گرفت.
بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق شهید مدنی تبریز به عنوان بزرگ ترین و مجهزترین مرکز ارجاع بیماران قلبی و عروقی در شمالغرب کشور نقش بسزایی در جهت تربیت و آموزش فوق تخصصی جراحی و داخلی قلب دارد و به عنوان یکی از قطب های مهم آموزشی، تحقیقاتی و درمانی کشور مطرح است. 
این مرکز با 254 تخت فعال، شش اتاق عمل، چهار دستگاه آنژیوگرافی، بخش های ویژه داخلی، جراحی و بخش های پاراکلینیکی علاوه بر استان های همجوار به کشورهای همسایه نیز ارائه خدمات می کند. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا