انسان‌ها جای ربات‌ها را در کارخانه‌های مرسدس بنز خواهند گرفت

احتمالا قصه‌های مختلفی از ربات‌ها و اینکه آن‌ها جای انسان‌ها را گرفته‌اند شنیده‌اید؛ قصه‌هایی که از بیکار شدن افراد می‌گویند. در حالی که این داستان‌ها امروزه کم و بیش چندان هم بی‌ربط نیستند، شرکت «مرسدس بنز» خبر از به کنار گذاشتن موجودات مکانیکی و استفاده از نیروی کار انسانی داده است.

طبق گفته‌های این شرکت آلمانی، ظاهرا ربات‌ها نمی‌توانند تقاضای خریداران را برای سدان‌هایسری S پاسخ دهند. برای مثال، این خودروها فقط روی تایرهای‌شان چهار نوع پیچ مختلف دارند. خریداران حتی می‌توانند تقاضای گرم‌کن لیوان یا بدنه‌ی فیبر کربن داشته باشند که آماده کردن‌شان چندان هم کار ربات‌ها نیست.

«مارکوس شیفر» (Markus Schaefer)، مدیر بخش تولید مرسدس بنز درباره‌ی تصمیم‌شان گفته است: “ربات‌ها نمی‌توانند شخصی‌سازی و تنوعی که ارایه می‌دهیم را انجام دهند. با استخدام افراد بیشتر، نه‌تنها آینده‌مان را تضمین می‌کنیم، بلکه هزینه‌های‌مان هم کاهش می‌یابد.”

شرکت مرسدس بنز این تغییر را در حالی انجام می‌دهد که شرکت‌های زیادی مشغول جایگزین کردن انسان‌ها با ربات هستند. طبق آمارهای فدراسیون بین‌المللی رباتیک (IFR)، تا سال ۲۰۱۸ بیش از ۱٫۳ میلیون عدد ربات صنعتی در کارخانه‌ها به کار گرفته خواهند شد. فقط بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴، تعداد ربات‌های استفاده شده در کارخانه‌ها نزدیک به ۴۳ درصد افزایش پیدا کرده است. با این حال، شرکت مرسدس که روز به روز به آپشن‌های خودروهای‌اش اضافه می‌کند، نمی‌تواند ربات‌ها را برای شخصی‌سازی خودروها به کار بگیرد. ربات‌ها زمانی به درد می‌خورند که بخواهند یک کار تکراری را پشت سر هم انجام دهند.

شیفر می‌گوید: “تنوع کار با ماشین‌ها جور در نمی‌آید. آن‌ها نمی‌توانند خودشان را به سرعت با تغییر هماهنگ کنند.”

 

منبع:digikala

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا