هک شدن خودرو با نرم افزار کنترل راه دور

در حالی که امروزه بسیاری از آینده ای از جنس ارتباط تمامی اجسام با اینترنت هیجان زده به نظر می رسند، هنوز مشکلات فراوانی تا رسیدن به این هدف باقی مانده است و بسیاری از محصولات هنوز با مشکلات امنیتی شدیدی در این زمینه روبرو هستند که نمونه آنها خودروهای نیمه هوشمند متصل به اینترنت است.

فردی به نام تروی هانت به عنوان یک محقق امنیت گزارش کرده است که سیستم کنترل هوایی خودروی لیف (Leaf) کمپانی خودروسازی نیسان، به دلیل نقص در نرم افزار خود برای هکر ها قابل نفوذ است.

بر اساس تحقیقات جدید محققان، اتوموبیل هایی که دائما به شبکه متصل هستند می توانند در برابر حملات اینترنتی ضعیف باشند. فردی به نام تروی هانت به عنوان یک محقق امنیت گزارش کرده است که سیستم کنترل هوایی خودروی لیف (Leaf) کمپانی خودروسازی نیسان، به دلیل نقص در نرم افزار خود برای هکر ها قابل نفوذ است.

لازم به ذکر است که این نرم افزار به کاربر خود اجازه می دهد تا از راه دور برخی از ویژگی ها را فعال کند.  از آنجایی که این ویژگی های این نرم افزار تنها در زمان توقف اتوموبیل عمل می کنند در ظاهر هیچ خطر ایمنی برای خودرو وجود ندارد اما یک هکر به راحتی در هر جای دنیا می تواند از این طریق بر روی سیستم یاد شده در این خودرو تاثیر بگذارد.

علاوه بر این مشکلات امنیتی نیز وجود خواهد داشت. هکر ها می توانند به نام کاربری حساب شخصی شما در این برنامه دسترسی یافته و از اطلاعات شخصی شما نیز با خبر شوند. این متخصص در ماه پیش نیز این نقص را به کمپانی نیسان هشدار داده بود و بنابر گزارش ها، این کمپانی نیز در صدد حل آن بر آمده بود. به این ترتیب کاربران تا زمان حل نشدن این مشکل برای جلوگیری از هر گونه تهدیدی می توانند از برنامه خارج شوند.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا