تعیین نقشه دقیق تراکم جمعیت توسط فیس بوک

تلاش های فیس بوک برای آنلاین ساختن جهان و اتصال افراد به یکدیگر گاهی منجر به تولید فناوری های غیرمنتظره ای توسط این کمپانی می شود. آزمایشگاه این کمپانی که با نام Connectivity Lab شناخته می شود در حال حاضر برای ایجاد نقشه های بسیار دقیق تری از تراکم جمعیت از تکنولوژی تشخیص تصویر مختص به خود استفاده می کند.

این نقشه ها می توانند به سرعت پاسخ گویی مراکز مختلف در زمان وقوع شرایط اضطراری (مانند زلزله) نیز کمک کنند.

فیس بوک با استفاده از این فناوری می تواند ظریف ترین جزئیات محله ها را نیز به تصویر بکشد. روش انجام این کار به این ترتیب است که باید شبکه عصبی بزرگ اینترنت را به نحوی دستکاری کرد که به سرعت بتواند وجود یا عدم وجود یک ساختمان در یک عکس ماهواره ای را تشخیص بدهد. به این ترتیب فیس بوک به جای این که وقت خود را صرف نقشه برداری از جای جای جهان کند، شبکه های خود را بر روی 8 هزار تصویر تنظیم خواهد کرد.

با این حال این تلاش های فیس بوک تنها از سر بشر دوستی نیست. نقشه های جزئی تر باعث می شود که فیس بوک به نقاطی که به دسترسی بهتر به اینترنت نیاز دارند پی ببرد و علاوه بر این فیس بوک می تواند با استفاده از این نقشه ها بداند که کدام فناوری ها در یک منطقه بیش تر به کار می آید.

به علاوه موارد یاد شده، این نقشه ها می توانند به سرعت پاسخ گویی مراکز مختلف در زمان وقوع شرایط اضطراری (مانند زلزله) نیز کمک کنند. با این حال این شبکه اجتماعی این اطلاعات را تنها برای خود جمع آوری نمی کند. این کمپانی هم اکنون در همکاری با دانشگاه کلمبیا برای ساخت مجموعه ای از داده های عمومی تلاش می کند که مدیران کسب و کار، محققان، دولت ها و… می توانند با استفاده از آن به اطلاعات مفیدی در زمینه مکان زندگی افراد پی ببرند.

منبع: engadget

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا