سود هنگفتی که سارقان سایبری به جیب می‌زنند

در  سالهاي گذشته صدها مورد رخنه به داده‌ها (data breach) شامل دسترسی به اطلاعات شخصی و بانکی مشتریان روی داده است که یکی از جدی‌ترین موارد مربوط به رخنه به اطلاعات کارت‌های اعتباری مشتریان فروشگاه‌های زنجیره‌ای تارگت آمریکا در سال 2013 بود. 

در یکی از نخستین بررسی‌های علمی برآورد سود جرایم اینترنتی که توسط محققان دانشگاه ایالتی میشگیان انجام شد، چند بازار آنلاین که در آن مجرمان، اطلاعات مالی و شخصی به سرقت رفته را به فروش می‌رساندند، مورد بررسی قرار گرفتند.

بررسی‌ها نشان داد، خریداران این اطلاعات تلاش می‌کردند به اطلاعات حساب قربانیان سرقت دسترسی پیدا کرده یا کالا و خدماتی را با استفاده از کارت‌های سرقتی خریداری کنند.

دارندگان کارت‌های اعتباری و بانکی باید از خطرات بالقوه سرقت اطلاعات شخصی و بانکی خود به خوبی اطلاع داشته باشند؛ در عین حال، مراجع قانونی در سراسر جهان باید رویکرد هماهنگ‌تری برای مقابله با جرایم اینترنتی اتخاذ کنند.

به طور متوسط، (اطلاعات) یک دسته 50 تایی کارت‌های اعتباری یا بانکی به سرقت رفته، سودی بین 250 هزار تا یک میلیون دلار نصیب سارق می‌کند.

اما خریداران با فرض خطر بیشتر در خرید و استفاده از این اطلاعات، سود بیشتری به جیب می‌زنند؛ بطور متوسط، (اطلاعات) یک دسته 50 تایی کارت‌های اعتباری یا یانکی به سرقت رفته اگر تنها 25 درصد کارت‌ها کار کنند، 2 میلیون و اگر تمام کارت‌ها کار کنند، 8 میلیون دلار سود برای خریدار به همراه دارد. 

توماس جی. هولا، از جرم‌شناسان دانشگاه میشیگان و نویسنده ارشد این مطالعه تأکید می‌کند: سرقت اطلاعات کارتهای اعتباری و بانکی به یک پدیده واقعی اقتصادی تبدیل شده است که اثرات و عواقب اقتصادی جدی در پی دارد.

نتایج این مطالعه باید زنگ هشداری برای مردم و مجریان قانون باشد. دارندگان کارت‌های اعتباری و بانکی باید از خطرات بالقوه سرقت اطلاعات شخصی و بانکی خود به خوبی اطلاع داشته باشند؛ در عین حال، مراجع قانونی در سراسر جهان باید رویکرد هماهنگ‌تری برای مقابله با جرایم اینترنتی اتخاذ کنند.

 

منبع: sciencenewsline

ترجمه: معصومه سوهانی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا