شنود سمفونی مشترک آبزیان در اعماق اقیانوس

بر اساس یافته های جدید دانشمندان ، موجودات ساکن اعماق اقیانوس ها از فرکانس های صوتی ویژه ای برای ایجاد ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند و به طور خاص تولید صدا در هنگام تغذیه و به نوعی اطلاع رسانی آن ها به یکدیگر برای این منظور صورت می گیرد. بر اساس یافته های اخیر مشخص شد که  صدایی در حدود 3 تا 6 دسیبل در طول روز به مدت 1 تا 2 ساعت  توسط جانورانی نظیر ماهی ها ، میگو ، ماهی مرکب و … تولید  می شود .

بر اساس یافته های اخیر مشخص شد که  صدایی در حدود 3 تا 6 دسیبل در طول روز به مدت 1 تا 2 ساعت  توسط جانورانی نظیر ماهی ها ، میگو ، ماهی مرکب و … تولید  می شود .

گفتنی است تمامی این تحقیقات در سال گذشته میلادی جمع آوری شده ودر اواخر ماه فوریه 2016 در نشست سالانه علوم اقیانوس ها به شکل جامعی ارائه خواهد شد.

 در این سلسله از تحقیقات ؛ پژوهش گران به منطقه ای در اعماق اقیانوس به نام mesopelagic که در عمقی بین 200 تا 1000 متری زیر سطح دریا قرار دارد رفته و به تحقیق روی این اصوات پرداختند. در این تحقیقات دانشمندان به این نتیجه رسیدند که این صداها ارتباطی مستقیم با طلوع و غروب آفتاب داشته وبه نوعی این اصوات همانند صدای وزوز کردن تلفن های همراه است.

یافته های دانشمندان نشان می دهد که این صداها در حقیقت اعلام  زمان خوردن غذا برای این موجودات است . آن ها در ادامه اضافه می کنند تشخیص این اصوات بدون تجهیزات مخصوص ممکن نیست و این صداها سه تا شش دسی بل بلند تر از صدای خود اقیانوس در سطح و لایه های بالاتر از مسوپلاجیس قابل دریافت هستند. به عقیده این تیم تحقیقاتی اصوات جانوران اقیانوسی که در محدوده 300 تا 600 هرتز اندازه گیری شده محدود به آبزی خاصی نیست وبه طور همزمان به وسیله تمام جانداران در اعماق آب قابل رصد کردن است .

بومان پیکرینگ از اعضای  این تیم تحقیقاتی در پایان توضیحات خود می گوید : این یک اجرای دست جمعی  و بزرگ از تمام این جانداران در اعماق دریا است  که شنوایی و درک آن از توان سیستم شنوایی ما خارج است .

وی همچنین ابراز امیدواری کرد دانشمندان در آینده ای نزدیک رابطه مستقیم نور در این اصوات را به شکلی کامل و منسجم تر بررسی کنند .

منبع :UPI

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا