ربات داوینچی در ایران دست به تیغ جراحی می شود

دکتر حمیدرضا فروتن روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا به مناسبت برگزاری چهارمین کنگره بین المللی جراحی کم تهاجمی با اشاره به اینکه تحریم مانع ورود این دستگاه به کشور شده بود افزود: در حال حاضر این دستگاه در کشور مورد استفاده قرار نمی گیرد.

وی از اجرای طرح مشترک برای ساخت بخش هایی از این ربات کشور خبر داد و گفت: با همکاری دانشگاه های صنعتی شریف، شیراز و علوم پزشکی شیراز این طرح در دستور کار قرار گرفت.

فروتن با اشاره به اینکه ایران در عمل های جراحی کم تهاجمی (لاپاراسکوپی) حرف های فراوانی برای گفتن دارد، افزود: تحقیقات فراوانی در این زمینه توسط محققان ایرانی انجام گرفته که در مجلات معتبر دنیا به چاپ رسیده است.

** روش جدید برای برداشتن روده بزرگ 

رییس مرکز تحقیقات جراحی کم تهاجمی از انجام روش جدید برای برداشتن بخشی یا تمام روده بزرگ خبر داد و گفت: این روش برای اولین بار در کشور بدون عمل جراحی و از راه مقعد انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه این روش با کمک یک پزشک آلمانی در شیراز انجام شده است اظهار کرد: در این شیوه بخشی از معده یا تمام آن بدون باز کردن شکم از بدن خارج می شود که اطلاعات این روش در مجله لاپاراسکوپی آمریکا به چاپ رسیده است.

فروتن برداشتن تومورهای روده بزرگ و سیاهرگ را از جمله اقدام روش لاپاراسکوپی اعلام و اظهار کرد: بالابردن سرعت عمل، بازنکردن شکم و کاهش دوران نقاهت را از جمله مزایای لاپاراسکوپی است .

چهارمین کنگره بین المللی جراجی کم تهاجمی ایران روز های 31 فروردین تا 4 اردیبهشت ماه با حضور حدود 150 مهمان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا