آمیزش صد هزار ساله انسان مدرن و نئاندرتال ها

اگر چه پیش از این نشانه های وجود  ژن انسان های نئاندرتال در نقشه ژنتیکی انسان امروزی پیدا شده و دانشمندان بر این باور بودند که در فاصله زمانی بین  47 تا 65 هزار سال پیش و پس از خروج گروهی از انسان های امروزی از آفریقا ، تولید مثل و زاد و ولد در بین این دو گروه  انسانی انجام گرفته است ، اما بررسی جدید  روی بقایای پیکر یک انسان نئاندرتال ماده که در غاری واقع در کشور صربستان یافت شده ، نشان می دهد که ژن های انسان های امروزی بخشی از نقشه ژنتیکی اورا تشکیل داده و موضوع فوق  به این معنی است که او حاصل آمیزش میان دو گونه نئاندرتال و انسان امروزی بوده است.

این کشف مهمی برای فهم ما از تاریخ انسان امروزی و نئاندرتال ها است .این کشف به فهم بهتر مهاجرت انسان مدرن از آفریقا کمک می کند و از آنجا که در آفریقا اثری از نئاندرتال ها پیدا نشده ، پس این زاد و ولد باید در محلی خارج از آفریقا انجام شده باشد . موضوع فوق  به این معناست که انسان های امروزی آفریقا را حدود 100 هزار سال پیش ترک کرده اند.

دکتر کاستلا از موسسه مردم شناسی ماکس پلانک در آلمان در رابطه با این موضوع می گوید : این کشف مهمی برای فهم ما از تاریخ انسان امروزی و نئاندرتال ها است .این کشف به فهم بهتر مهاجرت انسان مدرن از آفریقا کمک می کند و از آنجا که در آفریقا اثری از نئاندرتال ها پیدا نشده ، پس این زاد و ولد باید در محلی خارج از آفریقا انجام شده باشد . موضوع فوق  به این معناست که انسان های امروزی آفریقا را حدود 100 هزار سال پیش ترک کرده اند.

پروفسور کریس استرینگر ، محقق ارشد منشا ء انسان در موزه علوم طبیعی در لندن نیز  درباره این تحقیق و نتایج آن عنوان کرد که در حال حاضر ما نمیدانیم که این جفت گیری ها چه طور انجام شده است واز نوع جفت گیری مسالمت آمیز بوده یا حمله گروهی و ربودن اسرا  که در انسان های عصر شکار و گردآوری غذا  و شامپانزه ها وجود داشته است. گفتنی است این پژوهشگر در پایان توضیحات خود  حتی احتمال به فرزندی گرفتن بچه های یتیم و بی سرپرست را در این پروسه رد نکرده است .

منبع : eurokalert

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا