تجربیات منحصر به فرد، کلید جلب رضایت خریداران مدرن

ارائه دهندگان کالا و خدمات برای جلب رضایتمندی خریداران، نیازمند ارائه ابتکارات خلاقانه و نوعی ساختارشکنی در فعالیت‌های خود هستند.

به گفته دکتر آلیشا اشتین، استادیار دانشگاه کرتین، خریداران مدرن بدنبال یک تجربه منحصر به فرد و به یاد ماندنی بعنوان بخشی از برنامه خرید خود هستند و خریدهای ساده دیگر آنها را راضی و خوشحال نمی‌کند.

توسعه فناوری اینترنت اشیاء (IoT)، منجر به استفاده از فناوری‌های خرده فروشی هوشمند (SRT) مانند باجه‌های مجهز به فناوری صفحات لمسی، سیستم‌های دستیار خرید، اپلیکشین‌های تلفن همراه برای تسهیل تجربه‌های جدید خرید شده است.

خرده فروشی هوشمند (smart retail)، یکی از راه‌حل‌های نوین برای جلب رضایتمندی خریداران محسوب می‌شود.

ارائه دهندگان کالا و خدمات برای جلب رضایتمندی خریداران، نیازمند ارائه ابتکارات خلاقانه و نوعی ساختارشکنی در فعالیت‌های خود هستند.

نمونه‌ای از این فناوری در برخی از رستوران های استرالیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشتریان از صفحات نمایشی تعاملی برای سفارش اختصاصی ساندویچ یا سالاد مورد نظر خود استفاده می‌کنند؛ در رستوران دیگری، مشتریان می‌توانند با استفاده از برنامه مخصوص تلفن همراه، پیتزای سفارشی خود را درخواست کنند.

فناوری خرده فروشی هوشمند حتی به بخش طراحی کفش نیز راه پیدا کرده است؛ شرکت تولیدکننده کفش  Shoes of Prey استرالیا امکان طراحی سفارشی کفش توسط خود مشتری با استفاده از فناوری‌های تعاملی تلفن همراه را فراهم کرده است.

تحقیقات نشان می‌دهد، با تشویق خریداران به همکاری در تولید (مانند مشارکت خریدار در طراحی کفش)، خرده فروشان بهتر میتوانند بر رفتار مشتریان – بویژه وفاداری به یک فروشگاه یا برند – تأثیر بگذارند.

تجربه خرید هر مشتری، تعاملات مختلفی را دربرمی‌گیرد:

  • ویژگی‌های فیزیکی (دکور مغازه یا ظاهر وب سایت)
  • تعامل یک طرفه یا ارتباطی
  • تعامل مشتری- کارمند (مستقیم یا غیرمستقیم)
  • تعامل مستقیم مشتری با فناوری مرتبط با خرده فروشی
  • تعامل مشتری- مشتری و مشتری با محصول

مدیران شرکت‌ها و فروشگاه‌ها می‌توانند با شناسایی و تهیه فهرستی از تعاملات مشتریان خود، زمان را بهتر مدیریت کرده و کیفیت خدمات را برای جلب رضایتمندی مشتریان، ارتقا دهند.

 

منبع: phys.org

ترجمه: معصومه سوهانی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا