آخرین روش های درمانی نوین فیزیوتراپی ارایه می شود

 محمدرضا جمالزاده افزود: همزمان با پنجاهمین سال تاسیس انجمن فیزیوتراپی ایران بیست و ششمین کنگره فیزیوتراپی ایران با شعار نیم قرن تجربه بالینی، پشتوانه بهبود کیفیت زندگی برگزار می شود.

وی ادامه داد:این کنگره با هدف به روز کردن اطلاعات و دانش فیزیوتراپیست ها،گروه های پزشکی و همچنین ارائه آخرین نتایج تحقیقات انجام شده در زمینه نقش فیزیوتراپیست در پیشگیری و درمان بیماری ها ارایه می شود.

جمالزاده به موضوعات مورد بررسی این کنگره اشاره کرد و گفت:محورهای مختلفی در این کنگره از جمله اختلالات و انحرافات ستون فقرات،حرکات اصلاحی ،صدمات ورزشی، اطفال، سالمندان، سلامت زنان، قلب، عروق و مشکلات پوستی به مخاطبان ارائه می شود.

به گفته وی از مهمترین ویژگی های این کنگره ارائه روش های درمانی نوین فیزیوتراپی شامل درمان های دستی ، الکتروتراپی و ورزش درمانی است.

دبیر اجرایی بیست و ششمین کنگره فیزیوتراپی ایران افزود:امروزه فیزیوتراپی فقط کاربرد دستگاه در مراکز درمانی نیست بلکه مجموعه خدماتی است تا بتوان حداکثر حرکت و توانایی افراد را در طول دوران زندگی حفظ کرده و در صورت هر نوع کاهش حرکت ،ناتوانی و آسیب ها بیماران را به حالت اولیه بازگرداند.

وی اضافه کرد:بیماری های اسکلتی عضلانی کیفیت کار و زندگی افراد جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد ودر این میان نقش فیزیوتراپی ها در پیشگیری، درمان بیماری های اسکلتی و عضلانی بسیار موثر است .

وی به کم تحرکی افراد جامعه اشاره کرد و افزود:کم تحرکی یکی از مشکلات مهم است که روز به روز در حال افزایش بوده و سلامت بشر را به خطر انداخته است.

جمالزاده اضافه کرد:سازمان های مختلفی در تلاش هستند تا از شدت و عوارض بیماری های اسکلتی و عضلانی در بین افراد جامعه از کودک تا افراد سالمند بکاهند و فیزیوتراپی به عنوان یکی از رشته های پزشکی می تواند به کمک این سازمانها آمده و ضمن شناسایی و مبارزه با عوامل ناتوان کننده در بهبود کیفیت زندگی نقش موثر ایفا کند.

دبیر اجرایی بیست و ششمین کنگره فیزیوتراپی ایران افزود:در این کنگره علاوه بر سخنرانی ها، پانل و کارگاه های تخصصی نیز برگزار خواهد شد.وی افزود:شرکت های تولید کننده و وارد کننده تجهیزات فیزیوتراپی آخرین تجهیزات الکترو تراپی، آب درمانی و ورزش درمانی را در معرض نمایش قرار می دهند.بیست و ششمین کنگره فیزیوتراپی ایران در روزهای دوم تا چهارم اردیبهشت ماه 1394 در هتل المپیک تهران برگزار می شود .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا