کم توجهی جامعه پزشکی به سارکوم‌ها

دکتر کیوان مجیدزاده، توجه به پژوهش در زمینه سارکوم را از زمینه‌های تحقیقاتی این پژوهشکده دانست و افزود: از سال‌های گذشته تحقیق در زمینه درمان سرطان پستان را در دستور کار قرار دادیم و این مطالعات منجر به ارائه مدل و بسته درمانی برای مبتلایان شد که این بسته از ابتدا تا انتها تمام نیازهای بیماران را تامین می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به دستاوردهایی که این مطالعات داشته است، تلاش کردیم تا این تجربه موفق را در سایر حوزه‌های سرطانی پیاده سازی کنیم و از آنجایی که در حوزه سارکوم متولی متمرکزی در کشور نداشتیم از این رو بر اساس نیاز سنجی‌ها به این حوزه وارد شدیم.

مجیدزاده با اشاره به چالش‌های موجود در درمان بیماران مبتلا به سارکوم گفت: سارکوم دارای جذابیت‌های مالی برای پزشکان نیست و از سوی دیگر بیماری شایعی در کشور محسوب نمی‌شود از این رو درصد کمی از افراد که به این بیماری مبتلا می‌شوند در دریافت خدمات درمانی با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند.

رییس پژوهشکده سرطان پستان، اضافه کرد: در این راستا سعی کردیم تا با ایجاد مرکز تحقیقات سارکوم در این پژوهشکده بتوانیم نیازهای درمانی این بیماران را به روش‌های علمی و با بالاترین استانداردها برطرف کنیم.

وی یکی از روش‌های درمانی استاندارد برای درمان این بیماری را رویکرد چند تخصصی ذکرکرد و اظهار کرد: در پژوهشکده سرطان پستان از مرحله پیشگیری تا بازتوانی واحدهایی را ایجاد و اقدام به ارائه بسته‌های درمانی کردیم.

مجیدزاده یادآور شد: در این راستا اقدام به راه اندازی مرکز تحقیقات سارکوما کردیم که در حال حاضر تیم‌های تخصصی سارکوم در آن ایجاد شده است.

وی همچنین اضافه کرد: این پژوهشکده به سمت انستیتو سرطان در حرکت است و با نگاه جدیدی که دارد، بسته‌های تخصصی و فوق تخصصی با هویت‌های مستقل را ارائه می‌دهد.نخستین سمینار ملی سارکوم، 29 و 30 بهمن ماه در سالن غرضی بیمارستان میلاد تهران برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا