مسمومیت پستانداران دریایی به واسطه جلبک ها

بر اساس تحقیقات مرکز NOAA (اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا)، سموم جلبک های مضر موجود در شبکه غذایی دریایی آلاسکا با غلظت بسیار بالایی درون بدن پستان داران دریایی این منطقه مانند نهنگ ها، شیر های دریایی، سمور دریایی، خوک آبی، گراز دریایی و… شناسایی شده است.

این یافته ها را می توان به عنوان شاهدی برای گسترش مناطق در امتداد سواحل اقیانوس آرام دانست که در آن پستانداران دریایی در معرض سموم جلبکی هستند.

این یافته ها را می توان به عنوان شاهدی برای گسترش مناطق در امتداد سواحل اقیانوس آرام دانست که در آن پستانداران دریایی در معرض سموم جلبکی هستند. از سال 1998 میلادی، مسموم شدن به واسطه سموم جلبک های دریایی در بین شیر های دریایی کالیفرنیا و در بخش های کالیفرنیای مرکزی بسیار شیوع پیدا کرده است.

با این حال، این تحقیق را می تواند به عنوان اولین شاهدی دانست که نشانی بر مسمومیت های جلبکی ایجاد شده برای پستانداران دریایی در محدوده جنوب شرقی آلاسکا به سمت اقیانوس های موجود در منطقه قطب شمال است.

کتی لوفور (Kathi Lefebvre) به عنوان راهبر این تحقیق در این باره بیان کرد که: «چیزی که ما را بسیار شگفت زده کرد شیوع بسیار زیاد این سموم نسبت به مناطقی بود که سابقا مورد مشاهده قرار گرفته بود. با این حال ما هنوز نمی دانیم که آیا غلظت سموم یافت شده در پستانداران دریایی تا حدی است که سلامت آنها را تهدید کند یا خیر؛ اما ما هم اکنون می دانیم که روند گرمایش زمین بر روی افزایش این جلبک ها تاثیر گذاشته است و این احتمال وجود دارد که پستانداران دریایی در آینده نیز تحت تاثیر این امر قرار گیرند.»

 

منبع: sciencedaily

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا