پل سنگی بوکژیان چین

این مکان مشهور به پل پیاده افسانه ای  بر روی کوه زرد رنگ در قسمت جنوب شرقی چین در ایالت ان هوی است که شامل دنباله ای ازده هاهزار پله ی گرانیتی است  که البته به خاطر واقع شدن در مناطق کوهستانی بسیارمرتفع ، مکان مناسبی برای افرادی که ترس از ارتفاع دارند به شمار نمی رود . واقع شدن در ارتفاع بالای ۲ هزار متر از سطح دریا به بازدید کنندگان این محل منظره ای با دیدی پانوراما و وسیع از میان دوکوه عظیم صخره ای ارائه می دهد . در این کوهستان دو راه اصلی وجود دارد ، یکی به سمت جنوب امتداد یافته ودیگری شما را به سمت شمال کوه هدایت می کند . با استفاده از راه جنوبی شما به پل افسانه ای این کوهستان خواهید رسید ولی مسیر  شمالی به قله منتهی می شود  . مشهور ترین قسمت این سازه های چسبیده به دیواره کوه ، پل بوکژیان است . این پل که افراد بومی آن را به نام  پل افسانه ای می شناسند  ، پل کوچکی درمیان دوصخره عظیم با پهنایی بسیار کم است . این پل در سال ١۹۸۷ ساخته شده است وبخش کوچکی از مسیرپیاده روی در کوههای ژیهای  گراند کانیون به شمار می رود که به سرعت شهرتی عالمگیر برای خود دست و پا کرد .

تمامی کسانی که به این منطقه سفر کرده اند ، پیاده روی بر روی این پل را احساسی شگفت انگیز از معلق بودن و قرار گرفتن در میان زمین و آسمان دانسته اند .  شهرت این پل به دلیل مسیر طولانی پیاده روی آن در قسمت بالایی کوه، نزدیک به قله و بر فراز دره ای است که در میان دوکوه واقع شده است . پیاده روی برروی این پل وقت گیر است ولی مناظر بسیار خیره کننده درست لحظه ای که شما شروع به بالا رفتن از پله ها هستید یا زمانیکه درحال عبور از پل های متصل به هم در بالای کوه  هستید در برابر شما به نمایش در می آید و به گونه ای محو دیدن این منظره شگفت انگیز خواهید شد که خستگی را کاملا فراموش خواهید کرد .

ژیهای  به معنای دریای غربی نام خود را از بلند ترین قله در منطقه گرفته است . بر اساس باور بومیان این کوهستان  آنها به نظر در بالای ابرها قد برافراشته اند و در حال رازو نیاز با خداوند از او می خواهند تا به زمین بیاید وبه زمین و زمینیان آرامش ببخشد . موضوع شگفت انگیز دیگری که در این محل وجود دارد متغیر بودن شدید اوضاع جوی است به گونه ای که شما می توانید  تغییرات آب و هوایی در طول یک سال را در نصف روز تجربه و مشاهده. خطر ناک ترین قسمت این کوه حفره ایست که رابط بین دو قسمت کوه بوده  و رهگذران به علت شگفتی منظره متحیر شده و در معرض خطر سقوط قرار می گیرند . 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا