کشف فسیل خزندگان 13 میلیون ساله در پرو

تیمی از دیرینه شناسان بین المللی از کشورهای پرو ، ایالات متحده آمریکا و چند کشور اروپائی در مطالعات و پژوهش های خود موفق به یافتن فسیل های متعلق به هفت گونه مختلف نژادی از کروکودیل ها شدند . موضوع بسیار با اهمیت در این پژوهش ها ، شنسائی سه نوع از فسیل های جدید به عنوان گونه هایی از کروکودیل ها است که تا کنون کشف نشده بود .

در همین زمینه سخنگوی دانشگاه سن مارکوس San Marcos University اعلام کرد :  پژوهش های انجام شده در مورد تعیین قدمت  این نمونه کروکودیل های تازه کشف شده ،  نشان می دهد که آن ها در حدود 13 میلیون سال پیش در مناطق آمازون امروزی زندگی می کردند .

شایان ذکر است که در همین زمینه یک مقاله علمی که شرح کامل این تحقیقات را ارائه می دهد در مجله British journal منتشر شد . بر این اساس  اعلام شد ، تیم پژوهشگران موسوم به  Royal Society B ( انجمن سلطنتی ب ) به مدت دوازده سال روی این صخره های قدیمی در منطقه Iquitos به بررسی پرداختند تا در نهایت موفق به کشف این هفت فسیل شدند . این آثار به دوره زمین شناسی میوسن Miocene تعلق دارد . دوره میوسن از حدود 15 میلیون سال پیش شروع شده و تا 11 میلیون سال پیش ادامه داشته است .

تصویر ارائه شده در این خبر که از سوی خبرگزاری فرانسه منتشر شده است ، توسط دانشگاه سن مارکوس تهیه شده و در آن تصویر رودولف سالاس گیسموندی Rodolfo Salas-Gismondi دیرینه شناس عضو این تیم پژوهشی و بقایای یکی از این فسیل ها دیده می شود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا