کد خبر : 3025 یکشنبه 10 اسفند 1393 - 15:23:25
کشف-فسیل-خزندگان-13-میلیون-ساله-در-پرو-

کشف فسیل خزندگان 13 میلیون ساله در پرو

سیناپرس: تیمی متشکل از دیرینه شناسان بین المللی موفق به کشف بقایای هفت کروکودیل در کشور پرو شدند که سه نمونه از این فسیل ها به نژاد هایی تعلق دارد که تا کنون شناخته نشده بودند . این آثار به دوره میوسن تعلق داشته و بین 11 تا 13 میلیون سال قدمت دارند .

تیمی از دیرینه شناسان بین المللی از کشورهای پرو ، ایالات متحده آمریکا و چند کشور اروپائی در مطالعات و پژوهش های خود موفق به یافتن فسیل های متعلق به هفت گونه مختلف نژادی از کروکودیل ها شدند . موضوع بسیار با اهمیت در این پژوهش ها ، شنسائی سه نوع از فسیل های جدید به عنوان گونه هایی از کروکودیل ها است که تا کنون کشف نشده بود .

در همین زمینه سخنگوی دانشگاه سن مارکوس San Marcos University اعلام کرد :  پژوهش های انجام شده در مورد تعیین قدمت  این نمونه کروکودیل های تازه کشف شده ،  نشان می دهد که آن ها در حدود 13 میلیون سال پیش در مناطق آمازون امروزی زندگی می کردند .

شایان ذکر است که در همین زمینه یک مقاله علمی که شرح کامل این تحقیقات را ارائه می دهد در مجله British journal منتشر شد . بر این اساس  اعلام شد ، تیم پژوهشگران موسوم به  Royal Society B ( انجمن سلطنتی ب ) به مدت دوازده سال روی این صخره های قدیمی در منطقه Iquitos به بررسی پرداختند تا در نهایت موفق به کشف این هفت فسیل شدند . این آثار به دوره زمین شناسی میوسن Miocene تعلق دارد . دوره میوسن از حدود 15 میلیون سال پیش شروع شده و تا 11 میلیون سال پیش ادامه داشته است .

تصویر ارائه شده در این خبر که از سوی خبرگزاری فرانسه منتشر شده است ، توسط دانشگاه سن مارکوس تهیه شده و در آن تصویر رودولف سالاس گیسموندی Rodolfo Salas-Gismondi دیرینه شناس عضو این تیم پژوهشی و بقایای یکی از این فسیل ها دیده می شود .

کلید واژه ها: فسیل - کروکودیل - خزندگان - پرو - دوره میوسن -