دنیا از عصر اطلاعات به سمت فناوری هوشمند درحرکت است

ژروم گلن (Jerom Gelen) در این پیام که خطاب به شرکت کنندگان در مراسم روز جهانی آینده در فرهنگستان علوم قرائت شد،گفت:زندگی انسان امروزه با انواع فناوری های هوشمند احاطه شده است به گونه ای که انسان ها خود درحال تبدیل شدن به سایبورگ ها (یک موجود با هر دو اجزای ارگانیک و مکانیکی) هستند.

وی پیش بینی کرد:هنگامی که اختلاف میان انسان و فناوری های هوشمند به کمترین سطح خود و به یک همگرایی برسد، سبب تسلط کامل عصر فناوری هوشمند خواهد بود.وی تصریح کرد، اکنون فناوری های پیشرفته در حد بسیار خرد یا بزرگ در درون بدن انسان تا محیط اطراف او را فراگرفته است و کاربرد آنها در همه حوزه ها مشخص شده است.

گلن افزود:در دهه های پیش رو همانگونه که اکنون از سخت افزارها و نرم افزارها در کامپیوترها استفاده می کنیم، با پیشرفت فناوری بر ظرفیت دانش بشری افزوده و زمینه دسترسی به قابلیت های حاصل از نبوغ، اطلاعات و شبکه هوش مصنوعی برای تمام انسان ها در دنیا فراهم می شود.

وی افزود:اینترنت اشیا همه وسایل را در دنیا به هم مرتبط می سازد و به آنها ظرفیت هوشمند شدن را می بخشد، به گونه ای که هر فرد می تواند از طریق صدا تمام دستگاه های خانه و محیط کارش مانند اجاق گاز، چراغ ها و … را در کنترل خود داشته باشد.

وی تصریح کرد: هر قدر فاصله میان انسان و ماشین کاهش یابد و این دو بیشتر به یکدیگر مرتبط و نزدیک شوند فاصله و اختلاف میان این دو کمرنگ می شود.

گلن افزود:عصر فناوری هوشمند ما را مجبور می کند تا در مورد زندگی حال و آینده خود سوال های اساسی مانند، آیا رویکرد استفاده از تکنولوژی هوشمند منجر به بیکاری اجتناب ناپذیر انسان ها نمی شود و آیا نباید کشورها رویکردهای خود را برای مقابله یا کاهش چالش های عصر هوشمند در زمینه اقتصاد و فعالیت های مختلف تغییر دهند، مطرح کنیم.

مدیره پروژه هزاره سازمان ملل متحد تاکید کرد: اگر اکنون کشورها به خوبی آینده خود را ببینند و در مورد آن پیش بینی های لازم را با توجه به تحولات سریع و روز افزون داشته باشند،تمدن فناوری های هوشمند بهتر از آنچه در تصور ما است بوقوع می پیوندد.

وی توصیه کرد:در این تمدن، اداره ها و دستگاه های مختلف شهری و دولتی باید به طور وسیع از مجموعه ها و سیستم های هوشمند استفاده کنند که این امر سبب سهولت امور و کاهش جرم و جنایت می شود.گلن گفت:منابع و نیازها ما باید بیش از گذشته کارایی پیدا کنند. بنابراین عاقلانه است که با نگاه به آینده، امکانات عصر فناوری هوشمند را در کشورهای خود مورد بازبینی قرا دهیم و برای کمک به ایجاد تمدنی بهتر در آینده تلاش کنیم.اول مارس سال 2012 برابر با 10 اسفند به عنوان روز جهانی آینده نامگذاری شده است.

مراسم گرامیداشت روز جهانی آینده در ایران امروز یکشنبه با پیام دکتر گلن مدیر پروژه هزاره سازمان ملل و با حضور سورنا ستاری معاون علمی وفنآوری ریاست جمهوری و رییس فرهنگستان علوم برگزارشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا