گزارش ویدیویی از سریع ترین موتور اسکوتر در جهان

به تازگی دو مکانیک به نام های دیوید اندرسون (David Anderson) و متئو هاین (Mathew Hine) در اقدامی جالب تصمیم گرفتند تا یک اسکوتر (موتور سیکلت با سیستم تعویض دنده خودکار) حرکتی را به یک وسیله نقلیه پر سرعت تر تبدیل کنند و به این ترتیب با دست یابی به سرعتی برابر با 107.6 مایل بر ساعت برابر با 172.16 کیلومتر در ساعت، بتوانند رکورد گینس در این زمینه را به خود اختصاص دهند.

این دو مخترع برای انجام این کار از اسکوتری استفاده کردند که تنها برای سرعتی معادل با 12.8 کیلومتر بر ساعت (8 مایل بر ساعت) ساخته شده بود. آنها با اضافه کردن موتوری از کمپانی سوزوکی که دارای 4 سیلندر و همچنین قدرتی برابر با 80 اسب بخار بود این اسکوتر را به سریع ترین اسکوتر جهان تبدیل کردند.

این دو برای انجام این کار از اسکوتری استفاده کردند که تنها برای سرعتی معادل با 12.8 کیلومتر بر ساعت (8 مایل بر ساعت) ساخته شده بود. آنها با اضافه کردن موتوری از کمپانی سوزوکی که دارای 4 سیلندر و همچنین قدرتی برابر با 80 اسب بخار بود این اسکوتر را به سریع ترین اسکوتر جهان تبدیل کردند.

با این وجود این تنها اقدام انجام گرفته نبود زیرا چرخ ها و درکل بدنه و شاسی این اسکوتر برای چنین سرعتی طراحی نشده بود. پس این دو مکانیک برای به ثمر رساندن سازه خود مجبور بودند تا بدنه این اسکوتر را از نو طراحی کرده و چرخ های مناسبی را برای آن در نظر بگیرند.

ممکن است تصور کنید که با انجام این اقدامات سازه یاد شده دیگر یک اسکوتر ساده نخواهد بود اما بنابر متخصصان ثبت گینس، این وسیله نقلیه از بیرون باید شبیه به یک موتور اسکوتر به نظر برسد اما موتور آن به نحوی تنظیم یا تغییر داده شده که برای رسیدن به سرعتی بالاتر مناسب باشد. لازم به ذکر است که این اسکوتر در اصل در ماه اوت سال 2014 میلادی طراحی شده است اما ارائه گواهی ثبت این رکورد در گینس تا به امروز به طول انجامیده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا