پارک طبیعت و مجموعه حیات وحش عون ابن علی در تبریز افتتاح شد

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی روز سه شنبه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایرنا، هدف از اجرای این طرح را حفظ تنوع زیستی، گونه های گیاهی و جانوری منطقه و جلوگیری از انقراض گونه های حمایت شده اعلام کرد.
حمید قاسمی اظهارکرد: این محل بر اساس بررسی های اولیه قابلیت زیستگاهی برخی گونه های پستانداران بزرگ جثه استان و استانداردهای لازم برای نگهداری گونه بصورت نیمه طبیعی را دارد.
وی افزود: اطلاع رسانی ، آموزش و ترویج فرهنگ زیست محیطی ، ایجاد علاقه مندی به حیات وحش و حفظ محیط زیست و آشنایی بیشتر مردم با اهداف و فعالیت های سازمان حفاظت محیط زیست از جمله دیگر اهداف ایجاد این مرکز است.
قاسمی با اعلام اینکه بخشی از مرکز به عنوان تیمارگاه گونه های آسیب دیده و نیازمند تیمار، زیر نظر کارشناسان این نهاد اختصاص یافته است، گفت: پرورش ، زاد آوری ، رها سازی و احیاء گونه در طبیعت با توجه به بروز خشکسالی در سال های اخیر، شکار غیر مجاز و بی رویه ، منجر به کاهش جمعیت گونه در منطقه شده است.
وی وسعت این طرح را 80 هکتار اعلام کرد و افزود: در فاز اول 40 هکتار آن مورد بهره برداری قرار می گیرد. 
 معصومه ابتکار امروز/ سه شنبه/ جهت بازدید از فعالیت های زیست محیطی و افتتاح مرکز نگهداری حیاط وحش به تبریز سفر کرده است. 
وی دراین سفر یک روزه در جلسه پایش طرح های احیای دریاچه ارومیه در دانشگاه تبریز، جلسه مشترک با قضات دادگستری استان و در شورای ادارای استان حضور خواهد یافت. 
ابتکار همچنین با اعضای شورای اسلامی آذربایجان شرقی دیدار و گفت وگو کرده، سپس در برنامه تلویزیونی شبکه سهند استان با موضوع مردم و محیط زیست شرکت می کند. 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دراین سفر به مناسبت ' کمپین سه شنبه بدون خودرو' برای کاهش آلودگی هوا از اتوبوس شهری برای تردد در تبریز استفاده می کند. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا