گسترش آموزش های میان رشته ای و چندنظمی از اهداف اساسی پیام نور است

دکتر 'علی اصغر رستمی ابوسعیدی' روز یکشنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هرچند سابقه ارتباط دانشگاه پیام نور و صنعت به دهه 60 برمی گردد اما این ارتباط آن گونه که باید و شاید، به صورت منسجم و تنگاتنگ شکل نگرفته بود.
وی آمادگی کامل دانشگاه پیام نور را برای همکاری با صنایع، معادن و بخش های تجاری اعلام کرد و گفت: به منظور تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله، قوانین و برنامه های توسعه اقتصادی – اجتماعی کشور و در اجرای تدابیر و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه علمی و بهره برداری همه جانبه از ظرفیت دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی در توسعه صنعت، معدن و تجارت کشور بر آن شدیم تا همکاری های مشترک خود با وزارت صنعت را در قالب تفاهم نامه رسمی گسترش دهیم.
رستمی ابوسعیدی، اعتلای بخش علمی و ارتقای سطح تحقیقاتی، ایجاد ارتباط موثر و فعال بین صنعت و دانشگاه، تامین شرایط و فعال سازی امکانات، منافع و سرمایه های علمی و فرهنگی با نگاه تجاری سازی نتایج پژوهش، توسعه کارآفرینی و سرلوحه قرار دادن پیشتازی در مدیریت جهادی را از دیگر اهداف انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه پیام نور و وزارت صنعت ذکر کرد.
رئیس دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: در پی این تفاهم، آمادگی داریم آموزش های حین خدمت، دوره های کارآفرینی و آموزش های الکترونیک و مجازی را برای فعالان صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور به اجرا درآوریم و جهت دهی به پایان نامه های تحصیلات تکمیلی دانشگاه را به منظور پاسخگویی به نیازهای خانواده صنعت، معدن و تجارت در دستور کار خود قرار دهیم.
رستمی ابوسعیدی وجود 540 مرکز پیام نور با حدود 700 هزار دانشجو و چهار هزار عضو هیات علمی در سراسر کشور را یکی از ظرفیت های منحصر به فرد این دانشگاه برای همکاری با بخش های صنعتی، معدنی و تجاری در اقصی نقاط کشور برشمرد.
مراسم امضای تفاهم نامه دانشگاه پیام نور و وزارت صنعت، معدن و تجارت در محل معاونت پژوهشی این وزارتخانه و با حضور دکتر 'وحید احمدی' معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
به گزارش ایرنا، این تفاهم نامه روز یکشنبه به امضای 'علی اصغر توفیق' معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت و 'علی اصغر رستمی ابوسعیدی' رئیس دانشگاه پیام نور رسید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا