پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نظامی روسیه

بر اساس اعلام سرهنگ آلکسی زولوتوکین Alexey Zolotukhin سخنگوی وزارت دفاع روسیه ، ماهواره نظامی روسیه که به وسیله یک راکت ماهواره بر Soyuz-2.1a به فضا پرتاب شده بود ، پس از پایان مرحله سوم راکت ، از آن جدا شد . این عملیات پرتاب ماهواره از پایگاه فضائی Plesetsk انجام شده بود .

گفتنی است مقدمات این عملیات پرتاب ماهواره ، روز شنبه هفته جاری در این پایگاه فضائی آغاز شده بود و این راکت ماهواره بر راس ساعت 14:01 به وقت مسکو به محل تعبیه شده جهت اجرای عملیات ، منتقل شد . فرماندهی این عملیات بر عهده ژنرال آلکساندر گلوفکو Aleksandr Golovko قرار داشت .

گفتنی است این عملیات پرتاب ماهواره ، نخستین عملیات فضائی انجام شده در پایگاه فضائی Plesetsk در سال جاری میلادی  به شمار می رود . آخرین عملیات پرتاب ماهواره انجام شده در این پایگاه مربوط  به  بیست و پنجم  ماه دسامبر سال گذشته میلادی بود .

شایان ذکر است که بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط خبرگزاری رسمی روسیه ، نخستین راکت Soyuz-2  از پایگاه فضائی  Plesetsk در ماه نوامبر سال 2004 میلادی انجام شد . پس از این در یک دوره زمانی ده ساله ، بیست عملیات پرتاب راکت های نوع سویوز از این مرکز به ماموریت اعزام شدند .

گفتنی است از زمان استفاده از نخستین نسل این راکت های فضاپیمای ماهواره بر در سال 1973 میلادی تا سال 2012 ، بیش از 434 ماموریت مختلف فضائی از جمله پرتاب ماهواره و انتقال فضاپیما ، توسط این راکت ها انجام شده است .

بنا به گفته سخنگوی پایگاه فضائی Plesetsk ، سال گذشته ، بیش از ده ماموریت در این پایگاه انجام شده است که شش ماموریت از این تعداد توسط راکت های ماهواره بر خانواده سویوز Soyuz-2 بوده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا