مراقبت،شنود و آنالیز دقیق سیگنال‌های رادیویی ممکن شد

دارا رحمتی، مدیر عامل شرکت مهندسی شتاب سامان پیوند در گفت و گو با خبرنگار سیناپرس گفت: شرکت ما عمدتا در حوزه مخابرات، الکترونیک و کامپیوتر فعالیت می کند یکی از طرح های ما ارتقا و تولید سامانه پایش و مراقبت رادیویی سپر است؛ هدف از طراحی این سیستم بررسی و پایش فعالیت های مختلف در باندهای فرکانسی گوناگون است.

وی افزود: سامانه سپهر 3 یک سامانه پر سرعت پایش، مراقبت، شنود و آنالیز سیگنال های رادیویی باند باریک و باند پهن مخابراتی در باند فرکانسی VHFوUHF با حساسیت بالا و پهنای باند لحظه ای مگا هرتز است. در این سامانه هیچ فعالیت رادیویی با فرکانس 20تا 3600 مگاهرتز از چشم کاربر مخفی نمی ماند.

وی اظهار کرد: این سیستم کاربردهای خیلی گسترده ای دارد. ساده ترین کاربرد آن در وزارت ارتباطات است تا فعالیت های غیر مجاز در این محدوده فرکانسی پایش شود. همچنین در صورت رخ دادن خلاف، این فعالیت غیر مجاز ضبط و به عنوان مدرک ارایه می‌شود.

رحمتی تصریح کرد: همچنین ما با استفاده از تکنولوژی های نوین سیستمی برای تلویزیون های مرکزی طراحی کرده ایم. این سیستم نسبت به نمونه‌های مشابه داخلی و خارجی این مزیت را دارد که انواع مدیاهای مورد نیاز هتل ها و مراکز مختلف به صورت مالتی مدیا باشند(سیستم چند رسانه ای که متن، تصویر  و صدا را در خود گنجانده است) و بتواند اطلاعات را(عمدتا تصویر) به صورت دیجیتالی و با کیفیت  بالا انتقال دهد.

وی ادامه داد: مدیاهای مورد نیاز برای انتقال این اطلاعات از طریق کابل هم‌محور یا کواکسال صورت می گیرد؛ این کابل ها می توانند اطلاعات انواع کانال های صداو سیما، آفلاین ها(کانال های خاص)، انیمیشن ها، فیلم ها و ورزشی، دوربین های مداربسته و دیگر مدیاهای مورد نیاز را انتقال دهند.

وی به وجه تمایز این محصول نسبت به نمونه های مشابه داخلی و خارجی اشاره کرد و در این خصوص گفت: این محصول از کیفیت تصویری و صدایی بالایی برخوردار است و برای انتقال مدیاها نیاز به حجم اطلاعات پایینی دارد. اطلاعات تنها به سادگی با کابل کواکسال انتقال می یابد اما سایر نمونه های موجود در بازار برای انتقال اطلاعات شان به انواع کابل های شبکه ارتباطات وایرلس نیز نیاز دارند.  قیمت این محصول نیز 10 تا 30 درصد کمتر از نمونه های مشابه خارجی و داخلی است.

 

فرزانه صدقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا