معافیت مالیاتی برای شرکت های دانش بنیان اجرا می شود

به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر محمدحسین صاحبکار در نشست بررسی معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان در سال مالی 93 که با حضور روسای پارک های علم و فناوری در محل معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری برگزارشد، افزود: بر اساس ماده 47 قانون برنامه چهارم توسعه، واحدهای پژوهش و فناوری و مهندسی مستقر در پارک های علم و فناوری، مشمول مزایای مناطق آزاد از جمله معافیت های مالیاتی بوده اند که این موضوع در متن ماده 9 قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان تکرار شده است.

وی با اشاره به مشکلات موجود درمسیر اجرای ماده 9قانون بیان کرد: باید تمام تلاش همه دستگاه های مرتبط بر اجرای معافیت های مالیاتی واحدهای پژوهش و فناوری و مهندسی داخل پارک های علم و فناوری متمرکز شود و سازمان امور مالیاتی نیز آمادگی خود را برای حل مشکلات اعلام کرده است.

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان اظهارکرد: در ماده سه قانون نیز معافیت های مالیاتی برای شرکت های دانش بنیان تعیین شده است که عمدتا برای شرکت های خارج از پارک های علم و فناوری اعمال می شود.

وی با اشاره به لزوم اجرای متوازن همه مفاد قانون گفت:باید بین فرآیندهای اجرایی ماده 9 قانون و ماده سه قانون، هماهنگی وجود داشته باشد که به این منظوردستورالعمل های لازم تهیه شده که بر روی سامانهwww.Daneshbonyan.ir به صورت عمومی اطلاع رسانی شده است و همه شرکت ها می توانند به این سایت مراجعه کنند.

صاحبکار افزود:تمام تلاش ما این است که فرآیندها بصورت غیرمتمرکز ولی هماهنگ انجام شود و تا حد امکان از توان و تجربه چندین ساله پارک های علم و فناوری در فرآیند اجرای معافیت های مالیاتی استفاده شود.

در بخش دیگری از این نشست، دکتر خسرو پیری سرپرست دفترسیاستگذاری امورفناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: خوشبختانه هم اکنون همکاری خوبی بین معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وجود دارد و این همدلی، سرمایه بزرگی برای اجرایی شدن قانون است.

وی با اشاره به تجربه و سابقه پارک های علم و فناوری بیان کرد: ما باید از این تجربه استفاده کنیم و اگر مشکلاتی هم در مسیر اجرای ماده 9 قانون و اعطای معافیت های مالیاتی به شرکت های داخل پارک های علم و فناوری وجود دارد هرچه سریع تر برطرف کنیم.

درادامه نشست بررسی معافیت مالیاتی درسال مالی 93، روسای پارک های علم و فناوری مشکلات و راهکارهای پیشنهادی خود را برای اجراء بهتر این معافیت ها مطرح کردند، از جمله پیشنهادهای روسای پارک های علم و فناوری، ایجاد شعبه ای تخصصی در ادارات مالیاتی استان ها، آموزش ممیزان مالیاتی در حوزه شرکت های دانش بنیان، تدوین فرآیندهای ساده و سریع بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا