محققان ایرانی در حوزه علم اطلاعات 38 مدرک علمی منتشرکرده اند

بررسی انواع مدارک علمی منتشر شده در این حوزه نشان می دهد  انتشار مقاله بیشترین فراوانی را در حوزه اطلاعات به خود اختصاص  داده است.

 همچنین براساس  این گزارش  کلید واژه های author،field،journal،Discipline،article،country،framework،importance،librarian،Performance،strategy کلید واژه های  پرکاربرد در  مدارک علمی هستند  که بخش اعظم این کلید واژه ها به حوزه های کتاب سنجی و علم سنجی مربوط می شود.

همچنین معرفی نویسندگان این حوزه نشان می دهد علیرضا اسفندیاری مقدم با هفت مدرک پرکارترین محقق این حوزه است. همچنین هاجر ستوده از دانشگاه شیراز با 3 مدرک ، محمد سرائی از دانشگاه سالفورد، مریم نظری  از ایرانداک ، مریم یقطین از دانشگاه شیراز و مصطفی جعفری از دانشگاه علم و صنعت  هرکدام با انتشار  دو مقاله علمی دیگر محققان مطرح در این حوزه هستند.

 براساس این گزارش از میان مدارک منتشر شده  در حوزه  علم اطلاعات ، تنها یک مدرک در مجلات دارای دسترسی آزاد نبوده است و بیشترین تعداد مدارک علمی منتشر شده ایران در مجلهELECTRONIC LIBRARY منتشر شده است که یک نشریه از چارک سوم موضوعی است .

گفتنی است تعداد مدارک علمی منتشر شده ایران در حوزه علم اطلاعات از سال 1988 تا کنون 569 مدرک علمی است. علاقه مندان میتوانند اطلاعات تکمیلی را از این لینک  مطالعه فرمایند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا