فراگیر نبودن، مساله نرم افزارهای موبایلی ایرانی

'شهریار جوهری' روز دوشنبه به ایرنا گفت: برآورد می شود کمتر از 10 درصد نرم افزارهای موبایلی که در حال حاضر در کشور وجود دارند، توسط ایرانی ها تولید شده باشد. موضوع مهمی که در این زمینه وجود دارد، این است که اپلیکیشن های ایرانی به اندازه کافی فراگیر نیستند.
دبیر کمیته راهبردی اولین نمایشگاه موبایل و زندگی شهری اظهار کرد: اپلیکیش های ایرانی بسیار خوبی داریم که متاسفانه به دلایلی همچون نبود تجاری سازی مناسب، فراگیر نشده اند.
وی افزود: در حال حاضر گروه هایی که توانایی نوشتن اپلیکیشن را دارند، خود اقدام به تجاری سازی آنها می کنند که این روند مناسب نیست و تجاری سازی این فناوری باید توسط گروه های متخصص انجام شود.
جوهری گفت: نبود موضوعات مهمی مانند برندینگ، توسعه بازار و رنجیره تامین سبب شده است تا تعداد اندکی اپلیکیشن ایرانی مطرح در این عرصه باشند.
وی تاکید کرد: معرفی و شناسایی اپلیکشن های ایرانی روند تدریجی و طولانی را در پی دارد و شاید با یک برهه زمانی سه تا چهار ساله منظم بتوان موفقیت هایی در این زمینه به دست آورد.
این کارشناس با اشاره به ضرورت جدیت دست اندرکاران و تصمیم گیران این حوزه در رسیدگی به این موضوع اظهار کرد: با سرمایه گذاری مناسب و حمایت آنها شاهد رونق این حوزه خواهیم بود.

*برگزاری نمایشگاه موبایل و زندگی شهری
جوهری همچنین گفت: اولین'نمایشگاه موبایل و زندگی شهری' با حمایت تعدادی از دانشگاه ها، نهادهای علمی- تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، و نیز شهرداری تهران اسفندماه در برج میلاد برگزار می شود.
دبیر کمیته راهبردی این نمایشگاه افزود: ترویج استفاده بهینه و هدفمند از اپلیکیشن های تلفن همراه هوشمند در زندگی شهری و حمایت های مادی و معنوی از پتانسیل های موجود در فضای برنامه نویسی موبایل از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
جوهری، شناسایی جوانان متخصص و مستعد نوپا در این حوزه و تجاری سازی ایده های خلاقانه برنامه نویسی موبایل را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد. 
وی به حضور موسسات، شرکت ها و نویسندگان برتر اپلیکشین های تلفن همراه در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: 55 موسسه، شرکت، سازمان و 45 نویسنده برتر اپلیکیشن در این نمایشگاه حضور خواهند یافت. 
جوهری افزود: افراد علاقمند اعم از شرکت ها و موسسات بازرگانی و فنی – تخصصی و همچنین اشخاص حقیقی و حقوقی، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه رسمی نمایشگاه به آدرس www.mobilefestival.ir مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا