شرایط کشور برای حرکت به سوی علم و فناوری مهیاست

 دکتر وحید احمدی در دومین نشست هم اندیشی نمایندگان استان های دارای مجوز مناطق ویژه علم و فناوری به میزبانی یزد، اظهار داشت: اکنون تنها پنج استان مجوز مناطق ویژه علم و فناوری دریافت کرده اند و ما معتقدیم این حرکت باید به صورت چشمه ای باشد و با فراهم شدن شرایط به حرکتی موجی تبدیل شود.وی افزود : امروز نه تنها وزرا و دولتمردان بلکه درمیان مسئولان استان ها نیز شاهد تکاپو برای اتصال به شبکه عظیم علم و فناوری هستیم و در چنین شرایطی نیازمند حرکت انسجامی، هماهنگ و علمی از سوی همه استان ها هستیم.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تاکید کرد: استان های دارای مجوز مناطق ویژه علم و فناوری مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده دارند و باید یک حرکت علم مدارانه انجام دهند و ضمن بررسی چالش ها و به کارگیری راهکارها در مدت زمان معین و مشخص، برای آینده کریدورهای علم و فناوری، چشم انداز ترسیم کنند.

احمدی با تاکید بر اینکه در این زمینه باید با قوت بایستیم و ضمن برقراری ارتباط با کریدورهای خارجی، ارتباطات داخلی را نیز در شبکه های بسیار فعال پیگیری کنیم، گفت: در این مسیر هر استان باید از مجموعه امکانات ادارات و سازمان های استان، استانداری ودانشگاه های منطقه استفاده کند.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه کریدورهای علم و فناوری باید با تلفیق یک مجموعه مدل علمی و استاندارد و یک مجموعه مدل بومی، یک مدل جدید به دنیا معرفی کنیم.

دومین نشست هم اندیشی نمایندگان استان های دارای مجوز مناطق ویژه علم و فناوری با حضورنمایندگان استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، بوشهر، خراسان رضوی و یزد آغاز شد و هر کدام از نمایندگان ، گزارشی از عملکرد و فعالیت خود برای راه اندازی منطقه ویژه علم و فناوری در منطقه خود ارائه کردند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا