اعلام آمادگی دانشگاه کاشان برای ارائه طرح‌های تحقیقاتی در زمینه مدیریت شهری

 دکتر عباس زراعت در حاشیه بازدید شهردار کاشان از مرکز رشد دانشگاه کاشان اظهار کرد: با توجه به بودجه جداگانه شهرداری به پژوهش، دانشگاه می‌تواند مجری و شهرداری نیز حامی طرح‌های تحقیقاتی مدیریت شهری باشد.

وی افزود: دانشگاه می‌تواند در زمینه‌های فرهنگی و تحقیقاتی و علمی نیز با شهرداری همکاری داشته باشد و طرح‌ها و راهکارهای علمی برای توسعه فرهنگی شهر ارائه دهد.

محمد ناظم رضوی، شهردار کاشان نیز از آمادگی همکاری شهرداری با دانشگاه کاشان خبر داد و گفت: برای رفع معضلات و مشکلات شهر، ارتباط با دانشگاه و استفاده از پتانسیل‌ها و تجربیات متخصصان و کارشناسان مربوطه و ارائه راهکارهای علمی لازم است.

وی مرکز رشد دانشگاه کاشان را با دارابودن هسته‌های مرکزی علمی ظرفیت مناسبی برای توسعه فرهنگ اشتغال و کار و مدیریت شهری دانست و افزود: شهرداری آماده انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با برخی از شرکت‌ها و هسته‌های مرکز رشد دانشگاه کاشان است.

رضوی اظهار کرد: دانشگاه می‌تواند همکاری خوبی در زمینه‌های مدیریت شهری، محیط زیست، استفاده بهینه از آب، فضای سبز، زیباسازی ساختمان‌ها، معماری شهر و اخذ استانداردها با شهرداری داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که بخش زیادی از بودجه شهرداری به کارهای پژوهشی اختصاص دارد، تصریح کرد: برای توسعه و آبادانی شهر باید هر چه بیشتر و بهینه از پتانسیل‌های شهر و دانشگاه استفاده کرد.

داوود حسنعلیان، مدیر مرکز رشد دانشگاه کاشان نیز بسترسازی جهت تجاری کردن دستاوردهای تحقیقاتی، ایجاد زمینه کارآفرینی، حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق جوان، کمک به رونق اقتصاد محلی مبتنی بر فناوری، ایجاد فضای لازم جهت گسترش و رشد واحدهای کوچک و متوسط دانش‌مدار و فعال در زمینه‌های فناوری و بسترسازی به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب جهت جذب کارآفرینان و دانش‌آموختگان دانشگاهی در زمینه‌های فناوری را از جمله اهداف مرکز رشد دانشگاه بیان کرد.

حسنعلیان، فضای کالبدی نامناسب را از مشکلات مرکز رشد ذکر کرد و گفت: در مرکز رشد 24 هسته مرکزی مستقر هستند که برای ارتقاء و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرین و فعالیت هر چه بهتر این شرکت‌ها به مکان و فضای بیشتری نیاز است.

وی با بیان اینکه ارتباط دانشگاه و صنعت موجب شکوفایی اقتصاد و توسعه فناوری می‌شود، اظهار کرد: با برگزاری دوره‌های آموزشی کارآفرینی و ایده‌پردازی می‌توان زمینه اشتغال و کارآفرینی جوانان منطقه را فراهم کرد.

به گزارش ایسنا،حسنعلیان برگزاری مسابقات ایده شو، مشاوره‌های شغلی کسب و کار ایده‌یابی و ایده پردازی را از جمله برنامه‌های مرکز کارآفرینی و مرکز رشد دانشگاه کاشان اعلام و خاطرنشان کرد: دانشگاه کاشان آماده همکاری با شهرداری و مدیریت شهری است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا