کوتاه شدن زمان تشخیص سرطان به روش پاتولوژی

این روزها بیماری سرطان به یکی از کابوس‌های بشر تبدیل شده است. پس از تشخیص اولیه‌ این بیماری، فرایند شناسایی کامل این بیماری در بدن مبتلایان تا حدودی طولانی است؛ به طوری که می‌توان برای مثال به آزمایش‌های مختلف، سی تی اسکن و در نهایت نمونه برداری به منظور تجویز بهترین درمان اشاره کرد. این فرآیند بعضا چند روز به طول می‌انجامد که در موارد اورژانسی اصلا صحیح نیست.

دانشمندان اکنون میکروسکوپی دستی را تولید کرده‌اند که با استفاده از آن می‌توان بیماری سرطان را در مدت بسیار کوتاهی تشخیص داد.این میکروسکوپ دستی توسط مهندسان مکانیک دانشگاه واشنگتن طراحی و تولید شده و هدف از تولید آن استفاده در اتاق‌های عمل و مطب پزشکان است. این میکروسکوپ دستی، پزشکان متخصص در زمینه‌ی سرطان را قادر می‌سازد تا بافت‌های سرطانی را به سرعت شناسایی کنند.

تیم توسعه‌ دهنده‌ این میکروسکوپ به این موضوع اشاره می‌کند که با استفاده از این ابزار، یک جراح مغز و اعصاب قادر است تا از برداشتن کل بافت تومور از مغز اطمینان حاصل کند. همچنین یک دندان پزشک نیز می‌تواند در صورت خارج کردن یک توده چرکی، از سرطانی نبودن آن اطمینان حاصل کند.در این ابزار برای بالا بردن وضوح تصاویر، از روش تصویربرداری کانفوکال دو بعدی استفاده شده است.

به گزارش موج،با استفاده از این روش متخصصان قادرند تا جزئیات سلولی را تا نیم میلی‌متر پایین‌تر از بافت مورد نظر مشاهده کنند. تصاویر مورد نظر در این روش با استفاده از آینه‌های مکانیکی الکتریکی بسیار ریز، به منظور اسکن نور تابیده شده و ایجاد تصاویر با سرعت بالاتری انجام می‌شود.