شرکت بویینگ قدرتمندترین راکت جهان را می سازد

به گزارش ایرنا، راکت SLS قابلیت استفاده مجدد را ندارد و برخلاف راکت شرکت SpaceX ، هدف از ساخت آن ارسال ملزومات به فضا نیست؛ بلکه تنها هدف این راکت، حمل انسان به اعماق فضا است. هدف نهایی این پروژه چندین میلیارد دلاری، رفتن انسان به مریخ است.

قرار است اولین آزمایش راکت SLS در اواخر سال 2018 میلادی انجام شود و تا سال 2021 فضانوردان با استفاده از آن، اولین ماموریت فضایی خود را فراتر از مدار ماه، یعنی در جایی که تا کنون پای هیچ انسانی به آن نرسیده است، انجام دهند.
یک بودجه دو میلیارد دلاری تنها برای پیشبرد پروژه SLS در سال جاری میلادی، به ناسا تخصیص یافته است و بخش عمده این بودجه برای تولید بخش اصلی راکت توسط شرکت بویینگ صرف می شود. این بخش از راکت شامل مخازن اکسیژن و سوخت است که توانی معادل 8.5 میلیون پوند تولید می کنند و SLS را به قدرتمندترین راکت جهان بدل خواهند کرد.
فاصله مریخ تا زمین یک میلیون برابر فاصله ایستگاه فضایی تا زمین است و اکتشاف آن بسیار گرانقیمت و خطرناک است. به همین علت ناسا بر این باور است که باید تمام جریان ماموریت را راسا اداره کند.
شرکت بویینگ در تلاش است تا با استفاده از فناوری های موجود برای شاتل های فضایی، از جمله موتورها و بوسترها، در هزینه های پروژه صرفه جویی کند. با وجود این در راستای پیشبرد و تضمین موفقیت پروژه، به دنبال به کارگیری فناوری های جدیدی از جمله انرژی هسته ای و لباس های فضایی پیشرفته تر است. این لباس ها باید مقاومت بسیار بالاتری داشته باشند و به تمام ابزارهای لازم برای تعمیر و بازسازی مجهز باشند، چرا که قرار است فضانوردان در بخش عمده مدت ماموریت، این لباس ها را به تن داشته باشند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا