آلودگی هوا و کاهش 2 میلیارد سال از عمر هندی ها

هند با داشتن 13 شهر از 20 شهر آلوده، بالاترین سطح آلودگی هوا در جهان را دارد. پژوهشگران برای یافتن تاثیر این موضوع در زندگی افراد، اطلاعات مربوط به منابع زیست محیطی کشور از جمله میزان ذرات ریز موجود در هوا  را جمع آوری و بررسی کردند. این ذرات و قطرات ریز می توانند به راحتی وارد ریه شده و سبب ایجاد یا بدتر کردن بیماری های تنفسی و قلبی شوند.

این تیم پژوهشی سطح آلودگی هوا و میانگین عمر افراد را با یکدیگر مقایسه کردند. آنها دریافتند که 55 درصد از جمعیت هند در مناطقی زندگی می کنند که سطح ذرات ریز موجود در هوا از حد استاندارد بیشتر است. در نتیجه حدود 3.2 سال از متوسط عمر مردم و در مجموع یک میلیارد سال از عمر آنها کوتاه می شود.

بدتر از مالاریا

میزان مرگ و میر ناشی از ذرات ریز موجود در هوا سه برابر بیشتر از مالاریا و ایدز در هندوستان شناخته شده است. پژوهشگران معتقدند دولت هندوستان باید اطلاعات بیشتری در رابطه با آلودگی هوا و عوامل ایجاد آن جمع آوری کند. حتی پیشنهاد برخی تغییرات در قوانین نیز داده شده است. همچنین تعیین مالیات و جریمه های سنگین برای آلوده کنندگان هوا می تواند در متوقف کردن این مشکل موثر باشد.

نظارت بین المللی

مطالعه ای که پیش از این در چین صورت گرفته بود، میزان بالای عمر از دست رفته افراد به دلیل آلودگی هوا را در این کشور نشان می داد. به همین دلیل لود که دولت چین تصمیم گرفت تا اقداماتی را در این رابطه انجام دهد. شورای دولتی این کشور اعلام کرد که برای کاهش آلودگی هوا اقداماتی از قبیل جایگزینی صنایع ضروری به جای فن آوری های منسوخ شده و آلاینده انجام می دهد.

مسئولین بین المللی با نصب مونیتورهایی که میزان ذرات موجود در هوا را اندازه می گیرند، امیدوارند تا هند نیز مانند چین به استفاده از این فن آوری ترغیب شود. این فن آوری قرار است در حال حاضر در چند کشور جهان آزمایش شود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا