مطالعه جسد فرعونی که در جنگ کشته شد

به تازگی بررسی و آزمایش های جدیدی روی  بقایای اسکلتی که سال گذشته توسط ژوزف وگنر (Josef Wegner) و یک تیم از دانشگاه پنسیلوانیا (Pennsylvania) کشف شده بود ، انجام گرفته است .

در گزارش این بررسی ، هجده آسیب و صدمه روی استخوان های این اسکلت که به Woseribre Senebkay فرعون مصر باستان تعلق دارد ، ثبت شده است . برخی از این آسیب ها شامل برش های عمودی بر استخوان های پاها ، مچ پا و کمر است .

قابل توجه است که Woseribre Senebkay فرعون مصر باستان در دوره میانی ​​دوم بوده که خاندانش از  سال 1650 تا 1600 پیش از میلاد حکومت می کردند . در سال 2014 آرامگاه این فرعون توسط باستان شناسان کشف شد و بنا به تشخیص آنها صاحب این اسکلت به سلسله مستقل Abydos تعلق داشته است .

به نظر می رسد که این فرعون در جنگ و در فاصله بین سنین سی و پنج  تا چهل و نه سالگی کشته شده است . شواهدی چون صدمات مچ پا و آسیب های وارد شده به پاها نشان می دهند که او بر اسب سوار بوده و از پایین مورد حمله قرار گرفته و آسیب دیده است . علاوه بر این مشخص شده که پس از صدمه دیدن پاها ، فرعون از اسب بر زمین افتاده و توسط تیری که به جمجمه اش وارد شده ، جان خود را از دست داده است .

همچنین  بر اساس پژوهش های محققان ، مشخص شده است که جسد این فرعون مدت ها پس از مرگ ، مومیایی شده باشد چرا که او در فاصله ای بسیار دور از خانه و در نبرد با هیکسوس ها (Hyksos) کشته شده بود و مدت زمانی نسبتا طولانی برای بازگرداندن جسد به خانه باید صرف می شد . هیکسوس نام مردمانی از تبار سامی بوده که نخستین بار در بخش شرقی دلتای نیل پدیدار شده و دوره میانه دوم را در مصر باستان بنیانگذاری کردند .  

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا