ساخت ربات جهت کمک به بیماران ناتوان جسمی

در سال های اخیر شاهد حضور گسترده و  پر رنگ ربات ها در حوزه های مختلف صنعت و تجارت بودیم و به تازگی حتی این دامنه وسیعتر شده و ربات ها در حوزه های بانکداری و فروشندگی و آشپزی نیز پا به عرصه فعالیت گذاشته اند . 
یکی از حوزه های مهم که فعالیت ربات ها در آن می تواند بسیار سودمند باشد ، حوزه فعالیت های پزشکی و پرستاری است که نیازمند دقت و توجه بسیار بالائی است . از سوی دیگر هزینه های بالای خدمات پرستاری و محدودیت نیروی انسانی متخصص نیز می تواند عامل دیگری باشد که حضور ربات ها در این حوزه را توجیه می کند . به هر حال انسان باید به تدریج حضور این تکنولوژی هوشمند را در زندگی خود پذیرفته و با آن کنار بیاید . 
به تازگی پژوهشگران و طراحان ژاپنی موفق به طراحی و ساخت رباتی شده اند که دارای توانائی های بسیاری در امور پرستاری و نگهداری از بیماران است . این ربات که با نام Robear معرفی شده ، پرستاری است که علاوه بر مراقبت و توجه به بیماران ، می تواند بیماران دارای مشکلات جسمی و معلولیت های حرکتی را از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل کند . برای نمونه از قابلیت های این ربات می توان به این موضوع اشاره کرد که ربات فوق قادر به بلند کردن و جا به جائی فرد بیمار از رختخواب به ویلچر یا محل دیگری است . 
طراحان این ربات برای طراحی و ساخت صورت این ربات پرستار با الهام گیری از چهره خرس های قطبی ، آن را به صورت فانتزی ارائه کرده و چشم های بزرگی برای آن در نظر گرفته اند که از نظر روانی ، باعث ایجاد محبت و اعتماد در افراد می شود . ربات فوق یک و نیم متر ارتفاع داشته و یک صد و چهل کیلوگرم وزن دارد . 
در تصویر رسمی ارائه شده جهت معرفی این ربات ، کاربری آن در موسسه Riken ، به نمایش گذاشته شده است . در این تصویر ، Robear در حال جا به جائی یک بیمار مشاهده می شود . 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا