کشف اسکلت انسان باستانی در بولیوی

اسکات . سی . اسمیت (Scott C. Smith) از پژوهشگران کالج فرانکلین و مارشال (Franklin & Marshall College ) و پرز آریاس (Pérez Arias) از دانشگاه پیتسبورگ در طول حفاری خود در مجموعه تدفین سایت باستانی Khonkho Wankane واقع در بولیوی ، بخش هایی از اسکلت بدن انسان شکسته شده و از هم گسیخته شده را کشف کردند . در این حالت حمل و نقل این اسکت انسان به آزمایشگاه بسیار آسان به نظر می رسد .

قابل توجه است که این تیم حفاری در یک بستر سنگ و خشت ساختمان نزدیک به هزار دندان و استخوان کوچک کشف کردند که با یک لایه نازک از گچ سفید پوشیده شده بودند . علاوه بر این گلدان هایی از گچ سفید شده و ابزاری ساخته شده از استخوان های لاما ( شترهای بی کوهان بومی امریکای جنوبی ) را نیز کشف کردند .

به اعتقاد کارشناسان در واقع مواد پوشش دهنده این ابزار و وسائل ، احتمالا آهک بوده که پس از قرار گرفتن در معرض هوا به گچ سفید تغییر حالت  پیدا کرده است . قابل توجه است که هنوز برای تمییز کردن اسکلت از این ماده استفاده می شود .

در این حفاری بخشی از دنده های اسکلت جسدی به دست آمده که در یک ستون سنگی حک شده است . لازم به ذکر است که این ستون سنگی خارج از مجموعه تدفین سایت به دست آمده است .

محققان بر این باور هستند که در سده پنجم میلادی چوپانان لاما که دائما در حال سفر بودند ، در این سایت توقف کرده و  به کشتن و خوردن لاما پرداخته بودند و این استخوان ها را از مکانی به مکان دیگر نیز منتقل کرده اند .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا