برنامه جدید سفر گردشگر به ایستگاه بین المللی فضائی

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده توسط سازمان فضائی روسیه ، هنرمند انگلیسی ، سارا برایتمن در نخستین عملیات گردشگری پرتاب فضاپیما به مقصد ایستگاه بین المللی ، عازم مدار زمین خواهد شد . تمرینات و عملیات آماده سازی پرواز این گردشگر فضائی در مرکز تمرینات کیهان نوردی روسیه در شهر مسکو در حال پیگیری است .  

گفتنی است تمرینات آماده سازی سارا برایتمن از شش روز پیش متوقف شده و وی به مدت سه هفته از تاریخ 21 فوریه تا 11 مارس به مرخصی رفته است . بر اساس اطلاعات منتشر شده در وب سایت رسمی این هنرمند انگلیسی ، وی در تاریخ دهم مارس یک نشست مطبوعاتی در شهر لندن خواهد داشت و سپس به روسیه بازگشته و ادامه تمرینات خود را از سر می گیرد .

بر اساس اخبار منتشر شده ، این گردشگر فضائی قرار است با فضاپیمای SoyuzTMS-18M به ایستگاه بین المللی فضائی فرستاده شود . این عملیات برای سال 2015 پیش بینی شده است  و قرار است طی عملیات فوق ، این گردشگر فضائی به مدت ده روز از تاریخ یکم تا یازدهم سپتامبر سال 2015 ( برابر با دهم تا بیستم شهریور ماه 1394 ) در ایستگاه فضائی به سر برده و سپس به زمین بازگردد . این هنرمند مشهور در سال 2012 تصمیم خود را برای سفر به ایستگاه فضائی بین المللی اعلام کرده بود .

بر اساس گزارش منابع رسمی ، یک بازرگان پنجاه و پنج ساله ژاپنی با نام ساتوش تاکاماتسو Satoshi Takamatsu به عنوان فرد جایگزین سارا برایتمن انتخاب شده و در صورت بروز هر گونه مشکل پیش بینی نشده ای که مانع سفر این گردشگر فضائی انگلیسی شود ، جایگزین وی برای سفر به فضا خواهد شد . تمرینات آماده سازی این فرد ژاپنی نیز از روز پنج شنبه آغاز خواهد شد . نخستین گردشگر فضائی که به ایستگاه بین المللی فضائی اعزام شد ، فردی آمریکائی با نام دنیس تیتو Dennis Tito بود که در سال 2001 با پرداخت مبلغ بیست میلیون دلار به این سفر اعزام شده و هشت روز در این ایستگاه بین المللی به سر برد . آخرین گردشگر این ایستگاه بین المللی نیز فردی با نام   Cirque du Soleil بود که در سال 2009 با پرداخت 40 میلیون دلار به مدت یازده روز در این ایستگاه اقامت کرد .

در پایان لازم به ذکر است که تنها زن گردشگری که وارد ایستگاه بین المللی فضائی شده است ، انوشه انصاری مهندس ایرانی و بنیانگذار شرکت Prodea Systems بود که در سال 2006 با پرداخت 20 میلیون دلار به مدت 12 روز در این ایستگاه بین المللی به سر برد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا