توسعه زیست‌فناوری کشور با طرح آمایش سرزمین ادامه می‌یابد

 دکتر مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: برای توسعه زیست فناوری در کشور برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا این کار را بر اساس طرح آمایش سرزمین انجام دهیم.

وی افزود: طرح آمایش سرزمین به این معنی است که توسعه زیست فناوری را بر اساس شرایط اقلیمی و توانمندی‌های هر منطقه انجام دهیم.
قانعی با اشاره به اینکه شرایط اقلیمی در کشور در هر منطقه‌ای متفاوت با منطقه دیگر است، بیان کرد: اگر قصد توسعه زیست فناوری در خلیج‌فارس را داریم باید برنامه‌ریزی‌های خود را بر اساس نیاز و توانایی‌های آن منطقه یعنی زیست فناوری دریا مشخص کنیم.
وی تصریح کرد: شرایط اقلیمی و اقتصادی در کرمان و یزد باید بر اساس زیست‌فناوری معدن در نظر گرفته شود و در منطقه شمال کشور بر اساس زیست‌فناوری کشاورزی تعیین شود، اگر چنین کاری انجام شود از هدر رفت منابع مالی، انسانی و محیط زیست نیز جلوگیری می‌شود.
دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی با اشاره به زیرساخت‌های هر منطقه از کشور، گفت: طرح آمایش سرزمین بر اساس زیرساخت‌ها و توانمندی‌های هر منطقه و اقلیمی از کشور در ستاد توسعه زیست فناوری در حال طراحی است.
وی در پایان اظهار کرد: این طرح تا یک سال دیگر آماده خواهد شد و تمام برنامه‌های ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی از آن به بعد بر اساس همین طرح اجرایی خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا