آغاز مرحله داوری نهایی سومین مسابقه ملی طراحی و ساخت اسباب بازی

به گزارش ایرنا، سومین جشنواره ملی بازی و اسباب بازی که از روز گذشته پنجم اسفندماه در دانشگاه صنعتی شریف آغاز شده است امروز وارد مرحله داوری شد.

دبیر سومین جشنواره ملی بازی و اسباب بازی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: براساس آمارهای شورای بین المللی صنایع اسباب بازی، ارزش صادرات اسباب بازی کشور چین معادل نصف صادرات غیرنفتی ایران است.

اسماعیل محمدیان بیشه افزود: در سال 1392 ارزش واردات اسباب بازی کشور بیش از 25 میلیون دلار بوده که در این میان اسباب بازی های چینی سهم عمده ای از این واردات را به خود اختصاص می دهند در حالی که ارزش صادرات اسباب بازی در سال گذشته از کشور ما کمتر از چهار میلیون دلار بوده است.

وی به ارزش اقتصادی و سودآوری بالا مزایایی همچون کارآفرینی و اشتغال و نقش فرهنگی اسباب بازی برای گروه های سنی مختلف به ویژه کودکان تاکید کرد و گفت: دانشگاه صنعتی شریف با توجه به تجارب سال های گذشته و همچنین ضرورت موجود سعی داشته با برگزاری مسابقه ملی بازی و اسباب بازی بستر مناسبی برای تعامل فعالان این حوزه فراهم سازد.

وی به تشکیل ستاد اجرایی سومین جشنواره ملی بازی و اسباب بازی از اردیبهشت ماه امسال در دانشگاه صنعتی شریف اشاره کرد و گفت: این جشنواره در چهار محور اصلی مسابقه ملی طراحی و ساخت اسباب بازی، نمایشگاه تخصصی اسباب بازی، کارگاه های آموزشی و همچنین سمینار تخصصی طراحی و ساخت اسباب بازی برنامه ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقه 256 تیم ثبت نام کردند که از این میان 163 تیم موفق به ساخت اسباب بازی های خود شدند و پس از بررسی آثار توسط کمیته علمی 80 تیم از 15 استان کشور به مرحله نهایی رقابت ها راه یافتند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در سه گروه سنی زیر 15 سال، بین 15تا 18 سال و بالای 18 سال رده بندی شدند که آثار خود را در هفت دسته شامل مسابقه – بازی، رباتیک و مدل سازی از مصنوعات بشری، کمک درمانی برای کودکان با نیازهای ویژه، بازی فکری و پرورش قوای شناختی، بازی سنتی و فرهنگی، بازی آموزشی و کمک آموزشی و بازی های حرکتی – مهارتی ارائه کردند.

محمدیان یادآور شد: داوری نهایی این دوره از جشنواره تا فردا هفتم اسفندماه ادامه دارد و تیم های برتر نیز در مراسم اختتامیه که روز هشتم اسفندماه برگزار می شود معرفی و تجلیل خواهند شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا